تربیت فرزندان براساس آموزه‌های عاشورایی از وظایف خطیر مادران است

تربیت فرزندان براساس آموزه‌های عاشورایی از وظایف خطیر مادران است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه قروه با اشاره به اینکه نقش بانوان در تربیت و نیز آموزش معنوی فرزندان پررنگ است گفت: آشنا کردن فرزندان با آموزه‌های عاشورایی از وظایف خطیر مادران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام صفرعلی احیاء صبح امروز در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که همزمان با ششمین روز از ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در مسجد جامع قروه برگزار شد، اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان یک بهانه است تا فرزندان ما با دین اسلام و ائمه اطهار(ع) بیشتر آشنا شوند و بنابراین تداوم برگزاری این مراسم بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این نوزادان باید با ائمه اطهار(ع) و هدف قیام عاشورا آشنا شوند گفت: امروز دشمنان اسلام برای فرزندان ما برنامه‌ریزی می‌کنند تا آنها را از مسیر حق و اسلام دور کنند و بنابراین باید در تربیت فرزندان خود همواره مراقب باشیم و آنها را با دین اسلام و ائمه اطهار(ع) آشنا و مأنوس کنیم.

امام جمعه قروه به اهمیت برپایی نماز اول وقت اشاره و خاطرنشان کرد: نماز اول وقت برکات زیادی به زندگی انسان می‌بخشد و  سبب خیرات فراوانی می‌شود.

وی به اهمیت نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: این نشان می‌دهد که باید همواره به نماز اول وقت توجه داشته باشیم و امر به معروف و نهی از منکر را نیز همچون همیشه زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام احیاء با اشاره به اینکه نقش بانوان در تربیت و نیز آموزش معنوی فرزندان پررنگ است، افزود: امروز حضور هزاران نفر از مادران را در مراسم شیرخوارگان حسینی شاهد هستیم تا  فرزندان را با آموزه‌های عاشورایی آشنا کنند.

وی قیام عاشورا و شکل‌گیری نهضت کربلا را برای احیا امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: بانوان نیز در احیای این سنت نقش ارزنده‌ای دارند.

امام جمعه قروه درباره حفظ شعائر مذهبی و قیام حسین بن علی(ع) گفت: یکی از شعائر الهی رفتن به مجالس امام حسین(ع) و دم زدن از حسین(ع) است چراکه این عمل سبب می‌شود فرزندان با تقوا پرورش یابند.

وی افزود: در کربلا مادرانی بودند که به همه مادران عالم یاد دادند اگر فرزندان‌شان را حسینی تربیت کنند آخرت را برای خود خریده‌اند.

حجت‌الاسلام احیاء بر تربیت صحیح فرزندان تاکید کرد و گفت: باید مواظب باشیم و بدانیم که فرزندان خود را چگونه پرورش می‌دهیم و در ‌‌نهایت به کجا می‌رویم مبادا غفلت ما سبب شود فرزندان‌مان از مسیر صحیح منحرف شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon