روزانه ۴ هزار تن سیمان در رودبار تولید می‌شود


روزانه 4 هزار تن سیمان در رودبار تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار رودبار با بیان اینکه ۷۵ درصد معادن گیلان در این شهرستان قرار دارد، گفت: روزانه ۴ هزار تن سیمان در رودبار تولید می‌شود.

سیدمحمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبار، اظهار کرد: گازرسانی به مناطق روستایی از اولویت‌های بودجه‌ای شهرستان رودبار در سال 93 است.

وی با بیان اینکه میانگین برخورداری از گاز طبیعی در گیلان 67 درصد است، افزود: در این حال میانگین برخورداری رودبار از گاز طبیعی 26.3 است.

فرماندار رودبار با اشاره به افتتاح گازرسانی دو روستای بزرگ این شهرستان با 14 میلیارد ریال اعتبار، گفت: 90 میلیارد ریال برای گازرسانی روستایی رودبار اختصاص یافته است.

احمدی با تأکید بر اینکه میانگین برخورداری گاز طبیعی رودبار به 40 درصد تا پایان امسال ارتقا می‌یابد، خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاها در توسعه رودبار نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی رودبار، تصریح کرد: روزانه چهار هزار تن سیمان در این شهرستان تولید می‌شود و 75 درصد معادن گیلان در رودبار قرار دارد.

فرماندار رودبار با اشاره به برداشت 15 هزار تن زیتون خوراکی و کنسروی در این شهرستان، گفت: مراسم شکرانه برداشت محصول زیتون در رودبار برگزار می‌شود.

احمدی ازظرفیت‌سنجی وبرنامه‌ریزی برای تولید فرآورده‌های زیتون دریک مکان مناسب برای رونق اقتصادی در این بخش خبر داد و اظهار کرد: صنایع تبدیلی و فرآوری زیتون در جنوب گیلان ایجاد می‌شود.

فرماندار رودبار با اشاره به پیگیری اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در این شهرستان، گفت: ساخت پتروشیمی لوشان پیگیری به عنوان مطالبه مردمی و یک طرح ملی و اشتغال‌زا پیگیری می‌شود.

احمدی با بیان اینکه ستاد حمایت از تولید گیلان در رودبار تشکیل شد، افزود: مشکلات42 واحد تولیدی در کارگروه ویژه استان بررسی شد و شورای راهبردی توسعه رودبار با حضور نخبگان و مسئولان رودباری فعال شده است.

فرماندار رودبار با بیان اینکه رودبار قطب تولید و پرورش زیتون در کشور است، گفت: طرح مبارزه با مگس میوه‌خوار زیتون با مشارکت استان‌های قزوین، گیلان و زنجان آغاز شده است.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon