اخاذی در پوشش مامور حفاظت اطلاعات

اخاذی در پوشش مامور حفاظت اطلاعات

خبرگزاری تسنیم: سرکلانتر ششم پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که در پوشش مامور حفاظت اطلاعات، از جوانان علاقه‌مند به استخدام در نیروهای مسلح اخاذی می‌کرد.

سرهنگ محمد حسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دستگیری یک جاعل مامور نما در پوشش مامور حفاظت اطلاعات اظهار داشت: روز سی‌ام مهر ماه سال جاری، مرد جوانی به اسم «شایان» با در اختیار داشتن یک برگ مرجوعه قضایی از دادسرای شهید محلاتی به کلانتری 156 افسریه مراجعه کرد و از تهدید و اخاذی تلفنی فردی خبر داد.

سرکلانتر ششم پلیس پایتخت افزود: این فرد در اظهاراتش عنوان کرد «من یک پزشک هستم و شخصی ناشناس با تهدید به برکناری من قصد اخذ 10 میلیون تومان پول نقد از من دارد و با حضور در محل کارم موجبات آبروریزی من را فراهم کرده است.»

وی ادامه داد: پس از اظهارات فرد شاکی، ماموران با توجه به حساسیت موضوع، مساله را مورد پیگیری قرار دادند و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این فرد با ارائه شماره حسابی، خواستار واریز 10 میلیون تومان پول به این حساب شده بود؛ لذا ماموران با بررسی شماره حساب مذکور و انجام استعلامات لازم، صاحب این حساب بانکی را به هویت ایرج، شناسایی کردند.

خلیلی گفت: پس از شناسایی صاحب حساب، وی احضار شد و در اظهاراتش به ماموران عنوان داشت که گرچه این حساب به نام وی است ولی مدتی است که یکی از همکارانش به نام «شاهرخ»، به بهانه شکستن کارت بانکی‌اش، از کارت و حساب بانکی من استفاده می‌کند.

سرکلانتر ششم پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه تحقیقات انجام شده صحت اظهارات صاحب حساب را مورد تایید قرار داد، افزود:‌ در ادامه رسیدگی به این پرونده، ماموران دستگیری شاهرخ را در دستور کار خود قرار دادند و با شگردهای پلیسی و مکالمات تلفنی با وی، موفق به دستگیری او شدند.

وی ادامه داد: در بازجویی به عمل آمده از شاهرخ مشخص شد که وی امسال قصد استخدام در یکی از ارگان‌های نیروهای مسلح را داشته است و پس از طی تمامی مراحل استخدامی، به دلیل انجام عمل آپاندیسی که قبلاً بر روی او انجام شده بود، از نظر صلاحیت پزشکی، در استخدام خود با مشکلاتی روبرو شده بود؛ در این حین در حدود یک ماه پیش، فردی در تماسی با وی، خود را سرهنگ حفاظت اطلاعات معرفی می‌کند و از وی می‌خواهد تا در قبال حل مشکل استخدامی وی، او با شایان (پزشک و شاکی این پرونده) تماس گرفته و با تهدید، 10 میلیون تومان از وی دریافت کند.

خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این سرهنگ قلابی، در پوشش مامور حفاظت اطلاعات با سوء استفاده از جوانانی که در عین داشتن مشکلات پزشکی، علاقه‌مند به استخدام در نیروهای مسلح هستند، از آن ها اخاذی می‌کرده است که پس از مشخص شدن موضوع و دستگیری وی، پرونده متشکله به همراه متهم در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon