بارش شدید باران در گیلان ۱۲۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد


بارش شدید باران در گیلان 1200 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان با بیان اینکه بارش شدید باران وجاری شدن سیلاب ۱۲۰۰میلیارد ریال به گیلان خسارت وارد کرد، گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب به بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی، راه اصلی، راه روستایی و تاسیسات خسارت زده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مهمانسرانی استانداری با بیان اینکه نشست‌های ماهانه با نمایندگان استان تاثیر مثبتی بر فعالیت‌ها و توسعه همه جانبه استان دارد، اظهار کرد: مشکلات مختلف حوزه‌های شهرستان، استانی و ملی در این نشست‌ها بررسی و برای حل این مشکلات به  نقطه نظرات مشترکی دست می‌یابیم.

وی با تاکید بر ارائه و تبادل نظر در خصوص راهکارهای مختلف رسیدن به حل مشکل در این جلسات، افزود: مشکلات مختلف و مطالبات گوناگون مردم از حوزه‌های انتخابیه طبقه‌بندی و اولویت‌بندی شده و برای حل آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

استاندار گیلان، تبیین و تدوین گزارش‌های استانی و ارائه آن را به مرکز برای لحاظ شدن در تدوین بودجه سال 94 از سوی دولت یکی از موارد مهم مطرح شده در این نشست عنوان کرد، گفت: برای حل برخی از مشکلات به هماهنگی و پیگیری خارج از استان نیاز است اما برخی مشکلات با همدلی و پیگیری در استان با سرعت و دقت حل می‌شود.

نجفی با بیان اینکه درخصوص طرح‌های بزرگ بین نمایندگان و مسئولان استان نظرات مشترک وجود دارد، تصریح کرد:با این تفاهم اتفاقات خوبی در استان شکل می‌گیرد،فضای کاری مناسب، دوستی، رفاقت، صمیمیت و همدلی خوبی برای پیگیری مطالبات استان وجود دارد.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از مناطق سیل زده در شهرستان لنگرود، خاطرنشان کرد: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب اخیر به شهرستان‌های لنگرود، رودسر،تالش، آستارا، رضوانشهر و املش خسارت بیشتری وارد کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بعد از بررسی‌های دقیق میزان خسارت ارزیابی شده  120میلیارد تومان است، گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب به بیش از 500 واحد مسکونی، پنج کیلومتر راه اصلی و ابنیه فنی محور رشت لاهیجان، 30کیلومتر راه روستایی، تاسیسات آب شرب روستایی، 30 دهنه پل روستایی و 40کیلومتر کانال‌های دفع آب‌های سطحی در شهرها آسیب وارد کرد.

نجفی با بیان اینکه برای جبران خسارت‌ها نامه‌هایی به وزیر کشور و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئییس جمهور نوشتیم و قرار شد نمایندگان استان در این بخش پیگیری‌هایی داشته باشند.

وی، یکی از دلایل اصلی جاری شدن سیلاب را در شمال کشور لطمه زدن به طبیعت و جنگل‌ها در طول سالیان گذشته عنوان کرد و گفت: باید برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها اقدام جدی صورت گیرد.

در ادامه این نشست رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر تعامل و همدلی نمایندگان و استاندار و تاثیر مثبت آن برای رسیدن به نقطه نظر مشترک، اظهار کرد: شاهد وفاق، همدلی و وحدت بسیار خوبی در استان هستیم که می‌تواند به کاهش مشکلات مردم کمک کند.

حمیدرضا خصوصی افزود: مشکلات مختلف در عرصه کشاورزی، صنعت، راه، گاز و موارد توسعه‌ای و عمرانی استان و شهرستان‌ها مطرح و برای رسیدن به راه حل مناسب بحث و گفت‌وگو شده است.

وی با تاکید بر اینکه خروجی این جلسات می‌تواند کاملا به سود مردم استان باشد، گفت: در این جلسات به مسائل کلان پرداخته و برای حل مشکلات عمده در مسیر رسیدن به توسعه پایدار استان راهکارهای مختلف بررسی و ارائه می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:چگونگی و نحوه بهره‌مندی از اعتبارات فاینانس برای تکمیل دو طرح بزرگ ملی راه آهن و بزرگراه‌های استان نیز بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon