اسرائیل در جنگ غزه از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است

اسرائیل در جنگ غزه از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است

خبرگزاری تسنیم: تحقیقات یک مرکز حقوق بشری نشان داد که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۵۰ روزه غزه از غیر نظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الجزیره، مرکز حقوق بشر اروپا- حوزه مدیترانه که مقر آن در ژنو قرار دارد، نشان داد که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه از غیر نظامیان فلسطینی به خصوص در منطقه خان یونس برای ساعت ها و یا چند روز متوالی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است که نقض قانون بین المللی محسوب می شود.

در گزارش این مرکز که روز گذشته در یک کنفرانس خبری در لندن قرائت شد، آمده است که اسرائیل از غیر نظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و به مدت طولانی آنها را در معرض آفتاب قرار داده است.

این مرکز در گزارش خود بر ضرورت اجرای تحقیقات از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و محاکمه آنها به دلیل ارتکاب جنایت های ضد بشری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی بیش از 60 هزار بار نوار غزه را بمباران کرده است که اکثر این بمباران ها به صورت بی هدف بوده و توجهی به غیرنظامیان و کودکان نشده است.

بر پایه این گزارش، رژیم صهیونیستی به طور عمدی مکان های تجمع غیرنظامیان را با استفاده از سلاح های غیرکلاسیک هدف قرار داده است که این اقدام نظامی اسرائیل نیز نقض حقوق بشر و جنایت جنگی است.

مرکز مذکور از کمیته حقیقت یاب سازمان ملل خواست تا نهایت تلاش خود را برای اعمال فشار بر همه طرف‌ها برای محکوم کردن اسرائیل، بکار بندد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان