شاخص‌های دینی فرهنگ در روز فرهنگ عمومی بازشناسی شود

شاخص‌های دینی فرهنگ در روز فرهنگ عمومی بازشناسی شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه تکاب گفت: روز ۱۴ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور فرصت مغتنمی برای بازشناسی شاخص های دینی فرهنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام عبدالله محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تکاب با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: اگر قیام و فداکاری سرور شهیدان و جنگ آن حضرت، علیه بنی‌امیه و مشرکان، کفار و یهود و مسیح که در پشت صحنه برنامه‌ریزی دقیقی برای برچیده شدن اسلام کرده بودند نبود، دین پیامبر(ص) از بین می‌رفت.

وی افزود: حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برای احیای اسلام ناب محمدی(ص) به جنگ و قیام علیه کفار پرداخت تا با این کار حیله و نیرنگ‌های آنان آشکار شده و اعتبار و آبرویشان از بین برود.

محمدی با اشاره به روز 10 آبان سال 58 و شهادت نخستین شهید محراب یعنی آیت الله طباطبایی امام جمعه تبریز به دست منافقان تصریح کرد: ایشان استوانه جهاد و مبارزه در آذربایجان و یار و یاور امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بود.

امام جمعه تکاب به فرا رسیدن روز تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: توصیه به عزاداران حسینی در هیئت‌های مذهبی این است که علاوه بر نظم و ترتیب و وحدت در این گروه ها، رعایت شئونات اسلامی را داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی دانش‌آموزان به مبانی اعتقادی، دینی و فقهی تشیع تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و نظام اسلامی با ایجاد شبهات دینی در رسانه‌های خارجی سعی در خدشه‌دار کردن اعتقادات نوجوانان و جوانان مسلمانان را دارند باید با تمام توان با آنها مقابله کرد.

محمدی با اشاره به روز 14 آبان و روز فرهنگ عمومی افزود: اگر فرهنگ هر ملت درست شود بسیاری از مشکلات آن جامعه حل و فصل می‌شود و در این رابطه فرهنگ عمومی باید براساس گذاره‌های اسلامی بوده و رسانه‌ها نیز در این زمینه تلاش جدی کنند.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه حضرت زین‌العابدین(ع) به وسیله دعا در صحیفه سجادیه به مبارزه فکری و سیاسی با بنی امیه دست زد تصریح کرد: امام سجاد(ع) با تربیت غلامان در جامعه اعتقادات مذهب تشیع را از خدشه‌دار شدن نجات داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon