تداوم شکاف و اختلاف بین گروه‌های مسلح سوریه

تداوم شکاف و اختلاف بین گروه‌های مسلح سوریه

خبرگزاری تسنیم: در ادامه روند اختلاف بین گروه‌های مسلح در سوریه گروه تروریستی النصره توافق با جبهه موسوم به «انقلابیون سوریه» را لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، اختلاف‌ها بین گروه تروریستی جبهه النصره و جبهه موسوم به انقلابیون سوریه شدت گرفته است.

بر اساس این گزارش بعد از اینکه جبهه النصره در استان ادلب سوریه بندهای توافق آتش بس جبهه موسوم به انقلابیون سوریه را نقض کرد این اختلاف ها به سمت شدت یافتن پیش رفته است.

از سوی دیگر افراد مسلح در سوریه جبهه النصر را همپیمان داعش و برخی معتقد هستند که این گروه تروریستی علیه مردم سرویه توطئه کرده است.

انتشار این اخبار در حالی صورت می‌گیرد که  آمریکا اعلام کرده است که سه کشور با آموزش گروه موسوم به ارتش آزاد در خاک خود موافقت کرده‌اند.

کارشناسان معتقد هستند که آمریکا تلاش دارد تا گروه‌های مسلحی را که در سوریه درحال جنگ با دولت این کشور هستند، متحد کند.

در حال حاضر چندین گروه با عناصری از 85 کشور دنیا تحت عنوان انقلاب در سوریه و با حمایت محور آمریکایی عربی علیه دولت این کشور در حال جنگ هستند. تحلیل گران منطقه‌ای معتقدند که این گروه‌ها اهداف کشورهای حامی خود را در سوریه دنبال می کنند و به دلیل اختلاف خواسته های این کشورها،  درگیری بین این گروه‌های در صحنه میدانی مشاهده می‌شود.

همچنین ائتلاف موسوم به معارضان سوریه صحنه رقابت شدید عربستان و قطر برای به دست گرفتن رهبری این ائتلاف است.

قطر در چندین مورد که گروه تروریستی جبهه النصر نظامیان لبنانی و راهبه‌ها معلولا و سربازان حافظ صلح سازمان ملل را ربوده بود با میانجیگری این افراد را آزاد کرد که کارشناسان آن را نمونه دقیق ارتباط این کشورها با گروه‌های تروریستی در سوریه می‌دانند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت