اختلاف افکنان بین اهل تشیع و تسنن، نه سنی هستند و نه شیعه/ داعش از بازماندگان یزید است

اختلاف افکنان بین اهل تشیع و تسنن، نه سنی هستند و نه شیعه/ داعش از بازماندگان یزید است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت سنندج گفت: اختلاف افکنان بین شیعه و سنی از هر فرقه و گروهی که باشند نه سنی هستند و نه شیعه بلکه دشمنان اسلام و اتحاد مسلمانان هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا محمدامین راستی در خطبه های نماز جمعه امروز سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با تبریک هفته امر به معروف و نهی از منکر و تسلیت ماه محرم و ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) به تمامی مسلمانان جهان، اظهار کرد: خداوند اولین آمر به معروف و ناهی از منکر بوده و این فریضه را نیز به تمامی پیامبران الهی امر فرموده است.

وی گفت: این دو فریضه الهی دو اصل اساسی و دو رکن مهم در دین مبین اسلام هستند که از سوی مسلمانان باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه شکل گیری هنجارها و ناهنجاری ها در هر جامعه ای وابسته به میزان عمل افراد آن جامعه به امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: در هر جامعه ای که این فرضتین اجرا شوند آن جامعه سالم و در هر جامعه ای مورد غفلت واقع شوند آن جامعه از سلامت دور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید امر به معروف و نهی از منکر را ابتدا از خود آغاز کرده، سپس در خانواده و در نهایت در جامعه به مرحله اجرا درآوریم.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در مواردی واجب عینی و در برخی موارد واجب کفایی است، گفت: این مهم در بعد انزجار و تنفر قلبی از منکر واجب عینی و در بعد تذکر لسانی و مبارزه با منکر واجب کفایی است.

وی افزود: حکومت اسلامی باید در بعد مبارزه با منکر اقدام به تعریف و ایجاد سازمان های مرتبط بکند که خوشبختانه در کشور ما این امر در قالب قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه با حذف امر به معروف و نهی از منکر از اسلام دیگر چیزی از این دین الهی باقی نخواهد ماند، اظهار کرد: تمام نهضت های اسلامی طول تاریخ و بخصوص قیام امام حسین (ع) به دلیل احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که قرائت و فهم درستی از اسلام داشت با قیام خود شاکله اسلام حقیقی را شکل داد.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه حضرت حسین (ع) تمام هستی خود را در راه اسلام فدا کرد، خاطرنشان کرد: وقتی انسان می تواند بگوید به اسلام خدمت کرده است که اولاد، عشیره و مال خود را در راه خدا و دینش فدا کرده باشد که اباعبدالله (ع) در این آزمون دشوار الهی سرافراز و سربلند بیرون آمد.

وی تصریح کرد: یزید خواهان اسلامی بی هویت و سراسر و اسارت و ذلت بود تا با پیاده کردن آن مردم را به ذلت بکشاند که قیام امام حسین (ع) مانع تحقق این نیت شوم شد.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه انسان همواره و در طول تاریخ بین دو گزینه قبول ذلت و یا رسیدن به کرامت انسانی و پاسداری از ارزش ها قرار گرفته است، اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) زمانی که دید حدود الهی زیرپا گذاشته شده و کرامت انسانی در خطر است از زندگی فردی و جمعی عبور کرد تا سربلندی اسلام را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش که اکنون به نام اسلام در نقاط مختلف جهان دست به جنایت می زند از بازماندگان یزید است، گفت: امام حسین (ع) که منجی اسلام بود متعلق به تمام آزادیخواهان جهان و محبوب اهل سنت و اهل تشیع است.

ماموستا راستی افزود: اختلاف افکنان بین شیعه و سنی از هر فرقه و گروهی که باشند نه سنی هستند و نه شیعه بلکه دشمنان اسلام و اتحاد مسلمانان هستند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon