انتشار کتابی با محوریت سبک زندگی امام‌حسین(ع) برای نوجوانان

انتشار کتابی با محوریت سبک زندگی امام‌حسین(ع) برای نوجوانان

خبرگزاری تسنیم: چاپ اول کتاب «یک غنچه، صد زخم» در ۴۱۸ صفحه، قطع پالتویی، تیراژ ۳۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «یک غنچه، صد زخم؛ نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسین (ع)» نوشته حجت‏‌الاسلام والمسلمین حسین سیدی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

«یک غنچه، صد زخم» جلد پنجم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم (ع)» یا «سبک زندگی معصومین (ع)» است که در دهه 80، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه سعی می‌شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت (ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ویکم چگونه اهل بیت (ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آن‌ها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

این سیره کاربردی که بیش از صد موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، توصیه‏‌های اجتماعی و سیاسی و نظامی و حتی محیط‌ زیست و حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می‌شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

نویسنده برای نگارش این کتاب، منابع بسیاری را دیده که بیش از 1000منبع آن‌ها بهره گرفته شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «سلام بر فریاد حق در سکوتستان اموی!
سلام بر تلألو تجلّی طور در برابر تور فرعونِ زمانه!
سلام بر شراب طهورای طوبی در کام تشنه‏کامانِ حقیقت!
سلام بر خبرِ سرخ در روزگار بی‌خبری!
سلام بر فورانِ شعر شهادت در کویر ستم!»

چاپ اول کتاب «یک غنچه، صد زخم» در 418 صفحه، قطع پالتویی، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 13000 تومان از سوی دفتر نشر معارف به جامعه فرهنگی و مذهبی کشور عرضه شده است.

مجموعه سبک زندگی معصومین (ع) با استفاده از منابع روایی و تاریخی معتبر نوشته شده است که جلد اول آن درباره پبامبر گرامی اسلام (ص) به چاپ سی و یکم و جلد دوم آن با نام «امیر گل‌ها» درباره زندگی و شخصیت امام علی (ع) به چاپ هشتم رسیده است و به زودی، جلد سوم آن با نام «خاطر نازک گل» درباره زندگی و شخصیت حضرت زهرا (س) و جلد چهارم آن با نام «غنچه دلتنگ» درباره زندگی و شخصیت امام حسن مجتبی (ع) برای نخستین بار از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌‏شود.

دفتر نشر معارف پیش از این، از این نویسنده خوش قلم و مترجم توانا، کتاب «دو قطره اقیانوس؛ ترجمه دو خطبه بی‌نقطه و بی‌الف حضرت علی (ع)» و پنج کتاب داستانی «باران و کویر»، «ششمین باغبان اندیشه»، «هفتمین فصل شکفتن»، «نغمه‏ای در روزگار گرگ‌ها» و «سوار سبزپوش آرزو‌ها» را درباره زندگی و زمانه ائمه معصومین (ع) منتشر کرده است که همگی به چاپ دوم رسیده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران