امروز فریاد «مرگ بر آمریکا» در کشور‌های غیراسلامی هم شنیده می‏‌شود

امروز فریاد «مرگ بر آمریکا» در کشور‌های غیراسلامی هم شنیده می‏‌شود

خبرگزاری تسنیم: امام‏ جمعه گرگان به تبیین حوادث ۱۳ آبان پرداخت و گفت: پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی ایران، امروز در بیشتر کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی فریاد مرگ بر آمریکا شنیده می‏‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت‏‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در خطبه‌‏های نمازجمعه شهر گرگان، اظهار کرد: سیدالشهدا(ع) با این که از حوادث روزگار و بشارت پیامبر اکرم(ص) خبر داشت که خود و اصحابش در کربلا شهید می‌شوند اما اقدام به قیام کرد و اگر آن حضرت قیام نمی‏‌کرد دین اسلام نیز هم‏چون دیگر ادیان الهی دچار تحریف می‏‌شد.

به گفته وی، دین اسلام داشت تحریف می‏‌شد و جامعه، همان مسیر دوران جاهلیت را با لباسی نو طی می‏‌کرد. 

نماینده ولی‏‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: با شهادت امام‏‌حسین(ع) یک جریان معارضه با حکومت‏‌های اموی و عباسی در طول تاریخ شکل گرفت و همه قیام‏‌های پس از آن بر علیه این حکومت‏‌های جائر، ریشه در قیام امام حسین(ع) داشت.

آیت‏الله نورمفیدی هم‏چنین با اشاره به سیره امام حسین(ع) اظهار کرد: آن حضرت می‏‌فرماید خداوند ناظر بر من و جهان است و هر کاری که انجام می‏‌دهیم ثبت و روز قیامت محاسبه می‌شود.

امام جمعه گرگان گفت: امام حسین(ع) این‏‌گونه به مسائل دنیوی و آخروی توجه داشته و خود را مبری از محاسبه نمی‏‌داند در حالی که متاسفانه در برخی از اشعار و مداحی‏‌ها این گونه ابراز می‏‌شود که با یک یاحسین گفتن، همه گناهان ما نادیده گرفته می‏‌شود.

وی به تبیین حوادث 13 آبان پرداخت و افزود: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌‏ای برخوردار است و در 13 آبان 42 حضرت امام خمینی(ره) توسط رژیم ستم‌شاهی تبعید شد و در 13 آبان 57 ماموران سفاک پهلوی شماری از دانش‌‏آموزان تظاهرکننده را به خاک و خون کشیدند و سرانجام در 13 آبان 58 دانشجویان مسلمان، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کرده و آمریکا را از کشور تبعید کردند.  

آیت‌‏الله سیدکاظم نورمفیدی گفت: پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی ایران، امروز در بیشتر کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی فریاد مرگ بر آمریکا شنیده می‏‌شود.

امام‏ جمعه گرگان همچنین درباره حادثه دلخراش اسیدپاشی اصفهان گفت: حادثه دلخراش اسیدپاشی در اصفهان توطئه‌ای علیه نظام اسلامی است.

نورمفیدی اظهار کرد: مسئولان مرتبط در اسرع وقت عاملان این حادثه را شناسایی و به اشد مجازات برسانند تا جهان متوجه باشد که این حادثه توطئه‏‌ای بر علیه نظام اسلامی است.

وی افزود: در زمانی که قانون حجاب در مجلس در حال تصویب شدن است این حادثه رخ می‏‌دهد و در بوق‏‌های تبلیغاتی غرب حربه‏‌ای بر علیه نیروهای انقلاب می‏‌شود و این نشان می‌دهد دست‌‏هایی در کار است و توطئه کرده‌‏اند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon