شاید اقتصاد آب در برنامه ششم هم به نقطه مطلوب نرسد

شاید اقتصاد آب در برنامه ششم هم به نقطه مطلوب نرسد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نیرو گفت: شاید در برنامه ششم هم نتوانیم بحث اقتصاد آب را به نقطه مطلوب برسانیم اما می‌توانیم برنامه‌های تعریف‌شده را که به یقین سازه‌ای نخواهد بود، به‌صورت زیربنایی، آینده‌نگرانه و فارغ از نگاه مقطعی به سرانجام برسانیم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رحیم میدانی در آیین بهره‌برداری از ایستگاه پایش کیفیت آب سامانه آب‌رسانی شرق تهران در سد لتیان، با بیان اینکه یک‌چهارم آب شرب کشور در تهران مصرف می‌شود، اظهار داشت: این طرح به‌عنوان نخستین تجربه ملی در زمینه استفاده از بیوموتورینگ برای کنترل کیفیت آب در استان تهران به بهره‌برداری رسید و درصورت عملکرد موفق، قابل پیاده‌سازی در کل کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که آلاینده‌های زیست‌محیطی در آب‌های جاری را برطرف کنیم، گفت: بخش اساسی مشکل برطرف کردن آلودگی‌هایی است که با سهل‌انگاری و برخورد غیرمسئولانه انسان‌ها همچون فاضلا‌ب‌های صنعتی و سموم کشاورزی وارد طبیعت شده و منابع آب را آلوده می‌کند.
وی ادامه داد: رودخانه‌هایی مانند کارون که آب آن در سال‌های دور قابل شرب بود، هم‌اکنون به زه‌کش فاضلاب‌های منطقه تبدیل شده است که در پایین‌دست آن حتی با تصفیه هم نمی‌شود از آن استفاده کرد.
میدانی اظهار داشت: اقدام برای بهبود روش‌های کنترل کیفیت در بخش آب کشور در برنامه‌های گذشته و برنامه ششم توسعه اقتصادی در اولویت قرار داشته است و دارد و بخش آب و آبفا از نظر تجهیزات آزمایشگاهی، جمع‌آوری اطلاعات، تخصیص منابع مالی و پرورش نیروی انسانی به تحول نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاسیس آزمایشگاه‌های مرجع در مراکز استان‌ها، اقدام‌های ارزشمندی در این زمینه انجام شده است، گفت: کیفیت آب خط قرمز ماست و نباید از حد تعریف‌شده خارج شود.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه موضوع آب به‌عنوان موضوع "خاص" دیده شده است، گفت: این نظر مستقیم حاکمیت است که آب در این برنامه موردتوجه ویژه قرار گیرد و با این کار تمام ارگان‌های کشور در سه قوه و همچنین نهادهای اجرایی و مردمی آب را در کانون توجه خود قرار خواهند داد.
وی ادامه داد: شاید در برنامه ششم هم نتوانیم بحث اقتصاد آب را به نقطه مطلوب برسانیم اما می‌توانیم فعالیت‌ها و برنامه‌های تعریف‌شده را که به یقین سازه‌ای نخواهد بود، به‌صورت زیربنایی، آینده‌نگرانه و فارغ از نگاه مقطعی به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه