تبیین آثار کاپیتولاسیون برای دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان

تبیین آثار کاپیتولاسیون برای دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سلماس گفت: ۱۳ آبان به عنوان روز دانش آموز و استکبار ستیزی باید به عنوان فرصتی شمرده شود تا در آن دانش اموزان و نسل های جدید با آثار ننگین کاپیتولاسیون بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته سلماس با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه صافات، داستانی از مشرکان و نسبت دادن تهمت های ناروا به خداوند را یادآور شد و اظهار کرد: خداوند در این آیات خود را از تمام صفاتی که مشرکان به پروردگار عالم نسبت می دهند مبرا دانسته است.

وی با تشریح ماجرای دعوت امام حسین(ع) توسط استاندار مدینه به منظور گرفتن بیعت برای خلافت یزید، افزود: امام حسین(ع) به هیچ عنوان بیعت با خلافت یزید را قبول نکرد و با هدف عدم بیعت با یزید و مقالبه با طاغوت و فساد، بقای امت اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر بر علیه حکومت طاغوت قیام کرد.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات مهم برای عموم مردم است که باید در ایام محرم و مجالس عزاداری برای احیای موثر این امر تلاش شود.

امام جمعه سلماس سیزدهم آبان را از مناسبت های مهم هفته آتی عنوان کرد و گفت: مراسم بزرگداشت و راهپیمایی این روز بزرگ در سلماس مصادف با عاشورای حسینی با حضور عموم مردم شهیدپرور این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: سیزدهم آبان یادآور حوادث تلخ و مهمی همچون کشتار وحشیانه دانش آموزان توسط رژیم طاغوت، اعتراض امام خمینی(ره) به لایحه کاپیتولاسیون و دستگیری و تبعید ایشان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام است که در پیروزی انقلاب اسلامی و بیرون کردن آمریکای جنایتکار از کشورمان نقش بسیار مهمی داشتند.

موسوی تصریح کرد: فریضه نماز باید مورد توجه همه مردم و مسئولان باشد و به خصوص در برنامه مجالس عزاداری باید به برپایی نماز جماعت در مساجد عنایت ویژه شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon