گرانترین مبارزات انتخاباتی کنگره آمریکا/ نفوذ شرکت‌های آلمانی به لابی‌های حامی نامزدهای کنگره

گرانترین مبارزات انتخاباتی کنگره آمریکا/ نفوذ شرکت‌های آلمانی به لابی‌های حامی نامزدهای کنگره

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آلمانی با استناد به اطلاعات یک موسسه مستقل، مبارزات انتخاباتی کنگره ۲۰۱۴ را گرانترین مبارزات انتخاباتی کنگره همه دوران‌ها در آمریکا دانسته و از نفوذ شرکت‌های آلمانی به لابی‌های کمک به نامزدهای این انتخابات خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "هندلز بلات" آلمان در گزارشی نوشت: آمریکا گران ترین مبارزات انتخاباتی کنگره همه دوران ها را تجربه می کند. موسسه مستقل مرکز سیاست پاسخگو (Center for Responsive Politics ) هزینه تا حدود چهار میلیارد دلار را برای این مبارزات انتخاباتی ارزیابی کرده است.

همچنین شرکت های آلمانی نیز در روند حمایت از مبارزات انتخاباتی در آمریکا مشارکت دارند. البته این شرکت های آلمانی به دلیل ممنوعیت کمک های خارجی به مبارزات انتخاباتی در آمریکا باید از یک مسیر انحرافی از طریق شرکت تابعه خود در ایالات متحده این کار را انجام دهند.

بر اساس آمارهای اعلام شده از خبرگزاری فرانسه تا به حال گروه های لابی در ارتباط با شرکت های آلمانی در آمریکا حدود 2.2 میلیون دلار برای این مبارزات انتخاباتی هزینه کرده اند.

 به گفته "روس چوما" از مرکز سیاست پاسخگو، تنها شهروندان آمریکایی و افراد دارای مجوز اقامت دائم در آمریکا حق کمک های مالی سیاسی در ایالات متحده را دارند. با این حال یک راه گریز برای شرکت های خارجی که شعبه ای در ایالات متحده دارند وجود دارد. این شعبه ها می توانند برخی گروه های ذینفع سیاسی که به اصطلاح کمیته های اقدام سیاسی (پک) نامیده می شوند را تاسیس کرده و در کمک به فعالیت های انتخاباتی در آمریکا مشارکت کنند.

به گفته "چوما" به این ترتیب این کمک ها اغلب از طرف شهروندان آمریکایی پرداخت شده، اما بیشتر شرکت ها هستند که درباره نحوه استفاده از آن تصمیم گیری می کنند. کسی که یک "پک" را تاسیس می کند می تواند تصمیم بگیرد که چگونه این پول ها را مورد استفاده قرار دهد.

بر اساس اطلاعات مرکز سیاست پاسخگو، برای انتخابات کنگره سال 2014 در آمریکا تا به حال حدود 17.3 میلیون دلار توسط لابی های در ارتباط با خارج به سوی نامزدها جریان پیدا کرده است که سیاستمداران جمهوریخواه 10.3 میلیون دلار و دموکرات ها حدود هفت میلیون دلار را دریافت کرده اند.

بر اساس این گزارش همچنین حدود 18 گروه ذی نفع سیاسی مرتبط با شرکت های آلمانی تا به حال حدود 1.2 میلیون دلار به جمهوریخواهان و حدود یک میلیون دلار به دموکرات ها در این انتخابات کمک مالی کرده اند.

چوما در عین حال خاطر نشان کرد که گروه های لابی با روابط خارجی تنها یک بخش بسیار کوچکی از بازی های میلیاردی در انتخابات کنگره آمریکا را پیش می برند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان