معضل وهابیت به دست مسلمانان حل می‌شود / از سید حسن نصرالله حمایت می‌کنیم

معضل وهابیت به دست مسلمانان حل می‌شود / از سید حسن نصرالله حمایت می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اهواز گفت: وهابیت دینی جدا از دین اسلام دارند و این معضل با وحدت مسلمانان حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اهواز، اظهار کرد: در 13 آبان سال 1343 امام خمینی (ره) را بع دلیل اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون به کشور ترکیه تیعید شدند.

وی افزود: در این لایحه زیاده خواهی‌های آمریکا در گذشته و حال به وضوح قابل مشاهده است و در این لایحه مصونیت افراد آمریکایی در موقع مرتکب شدن جرم در کشور ایران مورد نظر بود.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: امام خمینی (ره) یک سال در ترکیه بودند و پس از ان به کشور عراق تبعید شدند که در مسجدشیخ انصاری نجف مشغول تدریس شدند.

وی با اشاره به فوت مشکوک سید مصطفی خمینی فرزند امام خمینی (ره) گفت: پس از این فوت مشکوک مردم ایران بیدار و مصمم به برکناری محمدرضا پهلوی از حکومت شدند.

موسوی جزایری افزود: ملت ما دست خالی اما با ایمانی راسخ در برابر حکومت پهلوی مقاومت کردند و به لطف خدا توانستند انقلاب کنند.

وی بیان کرد: همه جنایات آمریکا در موقع حکومت پهلوی و در هنگام جنگ تحمیلی نتوانست مردم مقاوم و با ایمان ما را تسلیم کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به روز دانش آموز گفت: در روز سیزدهم آبان ماه 1357 دانش اموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند که بسیاری از آنان به دست رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

وی افزود: یک سال س از آن هم در حال تدوین قانون اساسی بودیم که خبر تصرف سفارت خانه جاسوسی آمریکا در تهران آمد و امام خمینی (ره) از این اقدام دانشجویان پیرو خط امام به عنوان انقلاب دوم نام برد.

امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در روز‌های گذشته گفت: سید حسن نصرالله نور چشم مسلمانان است و در سخنان خود واقعیت وهابیت را آشکار کرد.

وی افزود: دبیرکل حزب الله لبنان درباره وهابت گفت که این یک دین خودساختگی است که پیامبر آنان محمد ابن عبداوهاب است نه حضرت محمد ابن عبدالله (ص) و این معضل باید به دست مسلمان حل شود.

 موسوی جزایری با تأئید سخنان سید حسن نصرالله بیان کرد: جریانی که استکبار و وهابیت به راه انداخته‌اند با وحدت شیعه و سنی و به دست مسلمانان شکست می‌خورد و ما از سخنان دبیرکل حزب الله لبنان حمایت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به پیروزی مردم عراق و بازپس گیری منطقه استراتژیک جرف الصخر از تروریست‌ها عنوان کرد: مردم عراق پیروزی قهرمانانه‌ای را با تبعیت از مرجعیت عراق و استفاده از رهنمودهای آیت الله سیستانی به دست آورده است.

وی افزود: این پیروزی یک سلسله عملیاتی است و تا نابودی تروریست‌ها به ویژه داعش در این منطقه ادامه دارد.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: این پیروزی بدون حضور آمریکا حاصل شد تا ماهیت ائتلاف آمریکایی ضد داعش برای همگان آشکار شود که این ائتلاف برای نابوی عراق تشکیل شده نه تروریست‌ها.

موسوی جزایری با بیان اینکه این پیروزی از الطاف امام عصر (عج) است، گفت: امیدواریم پیروزی مردم مسلمان عراق تا نصرت نهایی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon