مردم اجازه احیای فتنه‌گران را نمی‌دهند

مردم اجازه احیای فتنه‌گران را نمی‌دهند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه آبادان گفت: مشکل آمریکا با ما مسئله هسته‌ای و حقوق بشر نیست بلکه اساس مشکل آمریکا با ما جمهوری اسلامی است به همین دلیل نمی‌تواند مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان در خطبه‌های امروز خود اظهار کرد: حماسه ذولفقاری یک حماسه بزرگ، اثر گذار و مهم تاریخی است که متاسفانه چون روی این قطعه از تاریخ کشور کار نکرده‌ایم بیشتر هموطنان و حتی بیشتر مردم آبادان از آن بی‌اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه دشمن بعثی در برهه‌ای از زمان تلاش کرد تا از منطقه ذولفقاری آبادان وارد خاک کشور شود اما بعد از وروردش به منطقه با مقاومت مردم شریف این شهرستان رو به رو شد، گفت: مردم با دستان خالی به مقاومت پرداختند و نتیجه آن تبدیل شدن ذولفقاری به گورستان صدامیان و شکست این رژیم در این عملیات شد.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور با تأکید بر اینکه این رخداد باید در تقویم ثبت شود تا همه در جریان این حماسه قرار گیرند، بیان کرد: بعضی از شخصیت‌های ما مثل امیرکبیر و شهید دلواری کار‌های بزرگی انجام دادند اما حماسه مردم ذولفقاری آبادان کمتر از دیگر حماسه‌ها نبوده است.

وی افزود: چنین حماسه بزرگی که افتخارش نصیب مردم آبادان شده است باید ملی شود تا راهیان نور که به اینجا می‌آیند و همچنین بقیه هموطنان ما بدانند آبادان چه نقش بزرگی در انقلاب داشته است.

امام جمعه آبادان گفت: اگر مقاومت مردم آبادان در همین حماسه ذولفقاری وجود نداشت معلوم نبود سرنوشت جنگ چه می‌شد و امروز چگونه بودیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها سعی دارند در آبادان و شهرهای مختلف، افرادی که در فتنه 88 دست داشتند و در آن سال می‌خواستند عاشورا محرم را زیر سوال ببرند را احیا کنند، عنوان کرد: مردم آبادان آزمون پس داده هستند و چنین اقذاماتی را برنمی تابند و اجازه احیای آن‌ها را نخواهند داد.

خطیب نماز جمعه آبادان با تشکر از مجلس شورای اسلامی برای پیگیری و توجه به لایحه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: مسئله اسید پاشی بهانه‌ای برای ضربه زدن به اعتقادات ما بوده است و سرنخ‌هایی نیز از دست داشتن لابی‌های صهیونیستی و منافقین در این قضیه به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور خواستار مدیریت و نظارت مجلس بر دستگاه‌های مربوطه برای اجرای این لایحه و حمایت از ناهیان از منکر شد و افزود: البته نهی از منکر وظیفه همگانی است اما با تذکر لسانی و زبانی آرام باید صورت بگیرد.

امام جمعه آبادان با اشاره به روز استکبار ستیزی بیان کرد: مشکل آمریکا با ما مسئله هسته‌ای و حقوق بشر نیست بلکه مشکلش اساس جمهوری اسلامی است به همین دلیل نمی‌تواند مذاکره کند.

وی با بیان حدیثی از امام حسین (ع) که می‌فرماید هیچ وقت کسی مثل من با کسی مثل یزید مذاکره نمی‌کند، عنوان کرد: تا امروز هم آمریکا همواره از دشمنی با ما و حمایت از دشمنان ما دست بر نداشته است.

خطیب نماز جمعه آبادان با اشاره به نزدیکی به روز فرهنگ عمومی، گفت: مسئولان فرهنگی ما هم دقت کنند که در اگر در سطح شهر یا استان یا کشور برنامه‌ای اجرا می‌کنند مطابق با ارزش‌ها و باور دینی مردم ما باشد و در راستای اهداف دشمنان قرار نداشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon