بستن مسجدالاقصی انتفاضه سوم ملت فلسطین را به‌همراه دارد/ مسلح کردن کرانه باختری یک ضرورت ملی است

بستن مسجدالاقصی انتفاضه سوم ملت فلسطین را به‌همراه دارد/ مسلح کردن کرانه باختری یک ضرورت ملی است

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس بسته شدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها را بازی با احساسات مسلمانان و یک جنایت دانست که به‌عقیده وی ملت فلسطین را به‌سوی یک انتقاضه جدید سوق خواهد داد.

«مشیر المصری» یکی از رهبران حماس در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی تأکید کرد، بسته شدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها، اقدام بسیار خطر‌ناکی است که هیچ‌گاه در تاریخ معاصر این مکان مقدس روی نداده است. این اقدام بازی با احساسات مسلمانان و یک جنایت است که تنها ملت فلسطین را به‌سوی یک انتقاضه جدید سوق خواهد داد.

وی ادامه داد: ما از فلسطینیان می‌خواهیم با یکدیگر متحد شده از مقاومت خانواده‌های بی‌دفاع ما در قدس پشتیبانی کنند.

مشیر المصری تأکید کرد که گزینه استراتژیک مقاومت به‌تنهایی می‌تواند برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی مفید واقع شود.

المصری در خصوص گزینه‌های ملت فلسطین برای مقابله با این‌گونه اقدامات صهیونیست‌ها گفت: گزینه وحدت از گزینه‌های مهم فلسطینیان است، زیرا مسئله قدس باید در اولویت‌ همه گروه‌های فعال و مبارز قرار داشته باشد.

وی به راه افتادن انتفاضه سوم را از گزینه دوم فراروی ملت فلسطین برای مقابله با اقدامات تجاوزکارانه این رژیم در مسجد الاقصی دانست و عنوان کرد: جنبش مردمی به راه افتادن انتفاضه سوم در مقابله با دشمن صهیونیست یکی دیگر از گزینه‌های مهم ما است، زیرا همواره مسجد الاقصی مشعل و جرقه اولیه انتفاضه‌ها بوده است.

وی به سومین گزینه مقامت برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها در قدس اشاره کرد و افزود: گزینه مقاومت می‌تواند حقوق ما را برآورده و  جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مسجد الاقصی را متوقف کند.

این رهبر برجسته فلسطینی در بخش دیگری از این مصاحبه و در پاسخ به سؤالی درخصوص سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در زمینه مسلح کردن کرانه باختری گفت: به‌نظر من مسلح کردن کرانه باختری یک ضرورت ملی است، زیرا این منطقه هم اکنون مرکز و کانون درگیری‌هایی است که می‌تواند معادلات جدید را به دشمن صهیونیست تحمیل کند. مسلح کردن کرانه باختری، جهت ساخت یک نیروی واقعی که در مقابل رژیم صهیونیستی به ایستادگی پرداخته این رژیم را نگران کند باید در اولویت ‌قرار بگیرد.

وی در پایان تأکید کرد، رژیم صهیونیستی بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده و برنامه‌ریزی قبلی، حمله‌های پیاپی به مسجد الاقصی و ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان قدس را در پیش گرفته است تا در نهایت به تخریب مسجد الاقصی و بنا کردن معبد [هیکل موهوم] سلیمان دست یابد، این یک نقشه بسیار خطرناک است که باید آن را متوقف کرد و اعراب و جامعه اسلامی باید برای مقابله با این امر تلاش کنند.

عصر روز چهارشنبه به‌دنبال تیراندازی به‌سوی «یهودا گلیک» خاخام افراطی و مسئول یورش‌های مکرر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی به این بهانه دروازه‌های مسجد الاقصی را تا اطلاع ثانوی به‌روی فلسطینیان بست.

این اولین باری است که رژیم صهیونیستی بعد از اشغال قدس در سال 1967 مسجد الاقصی را می‌بندد.

نظامیان صهیونیست «معتز حجازی» اسیر آزادشده فلسطینی را به‌بهانه تیراندازی به‌سمت «یهودا گلیک» که به زخمی شدن وی منجر شد، به شهادت رساندند، به‌دنبال شهادت حجازی، درگیری‌های خشونت‌باری از شب گذشته تاکنون بین نیروهای اشغالگر اسرائیلی و فلسطینیان به وقوع پیوسته است.

بعد از واکنش‌های شدید در کشورهای اسلامی و تشدید درگیری‌ها که احتمال شروع انفاضه سوم را می‌داد پلیس رژیم صهیونیستی مجبور به بازگشایی مسجد الاقصی شده است ولی از ورود نمازگزاران زیر پنجاه سال به این مسجد جلوگیری خواهد شد.

قدس اشغالی از چندین ماه پیش شاهد درگیری‌هایی بین فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی بوده است که بر اثر آن چندین جوان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این درگیری‌ها از یک هفته پیش به‌دنبال بالا گرفتن اهانت‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین و مقدسات قدس اشغالی شدت بیشتری یافته است.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت