نشست فراگیر مشورتی چهره‌های سرشناس یمن در صنعا/ تاکید بر تشکیل سریع دولت جدید و حل مسئله جنوب

نشست فراگیر مشورتی چهره‌های سرشناس یمن در صنعا/ تاکید بر تشکیل سریع دولت جدید و حل مسئله جنوب

خبرگزاری تسنیم: چهره‌های سرشناس یمنی از جمله نمایندگان قبایل و نظامیان، جنبش جنوب امروز جمعه طی نشستی فراگیر در صنعا بر ضرورت تشکیل سریع دولت جدید و حل عادلانه مسئله جنوب این کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره وابسته به انصار الله، تعداد زیادی از چهره‌ها سرشناس یمنی از جمله نمایندگان قبایل و نظامیان این کشور و نمایندگانی از جنبش جنوب  و مشاروان رئیس جمهور بنا به دعوت عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در نشستی با هدف بررسی جدیدترین تحولات سیاسی و امنیتی یمن در صنعا پایتخت این کشور گردهم آمدند.

مفتی تعز: انقلاب یمن به راه خود ادامه می‌دهد

نماینده کمیته جوانان انقلابی یمن در این نشست با تاکید بر اینکه قدرت واقعی متعلق به مردم است، گفت: انقلاب از چادرها به تمامی کوچه و خیابان‌ها و شرایین دولت انتقال پیدا کرده است.

از سوی دیگر مفتی استان تعز طی سخنانی در این نشست تصریح کرد که انقلاب یمن راه خود را ادامه خواهد و بر وحدت ملت یمن تاکید کرد و افزود که هیچ طرفی نخواهد توانست این وحدت را از بین ببرد.

محکومیت اهانت‌های رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

صالح الصماد مشاور رئیس جمهور یمن که در این نشست شرکت کرده بود اقدامات رژیم صهیونیستی را در اهانت به مسجد الاقصی محکوم و از سکوت رژیم‌های عربی در قبال این اهانت‌ها انتقاد کرد و از تمامی گروه‌های یمنی خواست تا برای ساختن یمنی متحد دور هم جمع شوند.

وی با تقدیر از نقش کمیته‌های مردمی در مبارزه با القاعده در چندین استان این کشور افزود که این نشست در ادامه انقلاب اخیر مردم یمن برگزار شده است.

مشاور رئیس جمهور یمن گفت: اتحاد ملت یمن بسیاری از گروه‌ها را آزار داد و برخی ها تلاش می‌کنند تا در مسیر اجرای توافق صلح و مشارکت ملی مانع تراشی کنند.

تقدیر نماینده جنبش جنوب از حمایت‌های انصارالله

نماینده جنبش جنوب طی سخنانی در این نشست از حمایت‌های انصار الله از جنبش جنوب قدردانی کرد و این حمایت را دارای سابقه طولانی دانست.

وی همچنین خواستار اجرای توافق صلح و مشارکت ملی شد و به کشته شدن تعداد زیادی از افراد کمیته‌های مردمی در مبارزه با تکفیری‌ها و القاعده اشاره کرد.

مهلت 10 روزه به رئیس جمهور یمن برای تشکیل دولت جدید

شیخ ضیف الله رسام نماینده قبایل یمن طی سخنانی در این نشست از انقلاب 21 سبتامبر تقدیر کرد و نقش عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در رهبری این انقلاب را ستود.

وی همچنین خواستار تسریع در تشکیل دولت، اجرای توافق صلح و مشارکت ملی و مشارکت همه گروه‌ها در تامین امنیت در سراسر یمن شد و از خواسته‌های جنبش جنوب مردم یمن حمایت کرد.

وی همچنین به رئیس جمهور این کشور 10 روز برای معرفی دولت جدید فرصت داد.

دستگاه‌های امنیتی و نظامی در کمین تکفیری‌ها و القاعده هستند

«نجیب محفوظ» نماینده نظامیان یمنی در این نشست تاکید کرد که دستگاه امنیتی و نظامی از انقلاب حمایت می‌کند و افزود که از این نشست بسیار خوشحال شدیم و از نقش برخی از احزاب در مانع تراشی در مسیر توافق صلح ومشارکت انتقاد و اعلام کرد که از تشکیل دولت وحدت ملی از سوی انقلابیون حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: ما تکفیری‌ها و انفجارهای آنها را رد کرده و دستگاه نظامی و امنیتی در کمین تکفیری‌ها و القاعده نشسته است.

تشکیل کمیته مشترک شمال -جنوب برای حل قضیه جنوب

بیانیه پایانی این کنفرانس بر اجرای توافقنامه صلح و مشارکت ملی تاکید کرد و تشکیل دولت در سریعترین زمان ممکن و حل قضیه جنوب با راه حل‌های مدنی و راه حل عادلانه را خواستار شد و حمایت خود را از همکاری‌های و تلاش‌های مردمی و دولتی برای مبارزه با فساد اعلام کرد.

این بیانیه از تشکیل کمیته مشترک شمال و جنوب برای حل قضیه جنوب با مشورت اعضای جنبش جنوب خبر داد.

دربیانیه پایانی نشست مشورتی چهره های سرشناس یمن همچنین بر محوریت مسئله فلسطین تاکید شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت