آمران به معروف بر اساس سیره پیامبر به تکلیف خود عمل کنند

آمران به معروف بر اساس سیره پیامبر به تکلیف خود عمل کنند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام برای انجام هر فعالیتی راه و روشی خاص وجود دارد، گفت: آمران به معروف بر اساس سیره پیامبر تکلیف دینی خود را ادا کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، ماموستا مصطفی شیرزادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مریوان که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با اشاره به دهه اول محرم و هفته احیای امر به معروف اظهار کرد: در دین مبین اسلام برای انجام هر فعالیتی راه و روشی خاص وجود دارد که در همین زمینه نیز انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر جدای از این مسائل نیست.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام دارد که بدون فهم آن نمی‌توان جایگاه بسیاری از فرایض دینی را دریافت که ملزومات انجام این فعالیت داشتن آگاهی کافی از فریضه‌های دینی و دستورات الهی است.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: دین اسلام ایمان به خدا را ملاک وحدت بین مسلمین می‌داند از این رو بر تمامی افرادی که در این جامعه حضور دارند انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر واجب شده است.

وی گفت: هر فردی در برابر افراد دیگر درون جامعه مسئول بوده و بر طبق آیه‌های شریفه قرآن کریم و فرمایشات پیامبر مکرم اسلام(ص) در جامعه همه موظف به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر  هستند.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه آمران به معروف باید بر اساس سیره پیامبر به وظیفه دینی خود عمل کنند افزود: در فرهنگ جامعه اسلامی بر مسلمانان واجب است در برابر هر حرکت ناهنجاری که از سوی فردی در آن جامعه رخ می‌دهد و از منظر ارزش‌های اسلامی منکر باشد حساس باشند و تکلیف خود را در مقابله با آن ادا کنند.

وی داشتن روی خوش را یکی از ملزومات انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: هنگامی که فرد مسلمان با عملی ضد ارزش‌های اسلامی مواجه شد نباید برافروخته شده و با انجام رفتاری خشن فرد را مورد خطاب خود قرار دهد.

امام جمعه مریوان افزود: بر هر فرد مسلمانی واجب است که با داشتن روی خوش به افرادی که دچار لغزش شده‌اند راه راست را نشان داده آنها را از انجام اشتباه‌شان آگاه کند.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزو ضروریات دین مبین اسلام است ولی در انجام آن نباید از هرگونه رفتار خشن استفاده نمود مگر اینکه فردی که دچار لغزش شده است رفتار ناهنجار و ضد دینی خود را مشروع دانسته و از پذیرفتن اشباه خود اجتناب کرده و آن را چندین بار تکرار کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon