جریان بیداری اسلامی مسلمانان جهان را به آزادی واقعی سوق می‌دهد

جریان بیداری اسلامی مسلمانان جهان را به آزادی واقعی سوق می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه قروه گفت: مسلمانان در سراسر جهان با ایجاد جریان بیداری اسلامی و با تأسی از نظام جمهوری اسلامی می توانند به آزادی واقعی برسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام صفرعلی احیاء ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قروه با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: مجالس عزاداری سیدالشهداء(ع) یکی از بسترهای اصلی کسب تقواست که اثرگذاری آن همانند ماه مبارک رمضان مهم و بالا است.

وی با اشاره به برکات حضور در مجالس عزاداری گفت: رمضان و محرم 2 ماهی هستند که مکمل یکدیگرند و در واقع این 2 دانشگاه بزرگ، انسان را به سرمنزل مقصود می‌رسانند.

امام جمعه قروه آشنایی با فرهنگ محرم و صفر را زمینه ساز سعادت و رستگاری برای انسان دانست و تصریح کرد: زمانی که انسان با فرهنگ عظیم عاشورایی و حسینی انس می‌گیرد می‌تواند به سعادت و رستگاری برسد و این آشنایی بصیرت و روشن بینی ایجاد می‌کند.

وی گفت: اگر آگاهی و بصیرت وجود نداشته باشد شرایطی ایجاد می‌شود که در محرم و صفر سال 61 هجری به وجود آمد و تاریکی و گمراهی جامعه را فرا خواهد گرفت.

حجت الاسلام احیاء افزود: در راستای بصیرت و آگاهی است که انسان می‌تواند در عرصه های مختلف تاریخی امام خود را بشناسد و در رکاب او قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام در کشور تصریح کرد: این حرکت بسیار پسندیده که از ابتکارات کمیته امداد امام خمینی(ره) است توانسته است فرهنگ کمک به ایتام و فقراء را توسعه ببخشد.

امام جمعه قروه گفت: کمک به ایتام و فقراء و نیز حضور در مجالس عزاداری‌ها و مراسم مذهبی زمانی ارزشمند خواهد بود که همراه با بصیرت و آگاهی باشد.

وی بصیرت و آگاهی را مانع از ایجاد تفرقه و خرافات افکنی در عزاداری‌ها دانست و تاکید کرد: ایجاد خرافات و برگزاری مراسماتی چون قمه زنی تمامی عزاداری‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد و دشمنان اسلام نیز با ابزار رسانه‌ای خود و ایجاد ارتباط مراسمی اینچنین با وحشی‌گری‌های گروهک‌های تکفیری چون داعش سبب نمایش چهره‌ای خشن از اسلام در جهان خواهند شد.

حجت‌الاسلام احیاء با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه توسعه جهان اسلام فراهم شده است و مسلمانان در سراسر جهان با ایجاد جریان بیداری اسلامی و با تأسی از نظام جمهوری اسلامی می توانند به آزادی واقعی برسند.

وی گفت: انسان باید از فرصت‌های دنیایی خود برای رسیدن به خداوند و قدم نهادن در راه سعادت و کامیابی بهره گیرد و استفاده از فرهنگ عاشورایی نیز باید در همین راستا باشد.

امام جمعه قروه با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی اظهار کرد: پدر و مادرها باید توجه نمایند که صرف بستن پیشانی بند برای کودکان و نیز عزاداری کردن آنها کافی نیست.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که معروفات از همان دوران طفولیت در افراد ایجاد شده و کودکان با فرهنگ ناب عاشورا آشنا شوند.

حجت‌الاسلام احیاء عمل به معروفات توسط پدر و مادرها را در خانواده‌ها زمینه ساز تربیت فرزندان صالح دانست و گفت: فرزندان با الگو برداری از رفتار پدر و مادر خود معرفت کسب می‌کنند و در واقع این پدر و مادرها هستند که می‌توانند فرزندان را از طریق اعمال و رفتار خود با اسلام و قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا کنند.

وی کسب مال حلال را در تربیت فرزندان تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: زمانی که مال حرام وارد خانه می‌شود گرایش فرزندان به گناه بیشتر می‌شود و تربیت آنها سخت تر و تکامل اخلاقی شان با مشکلات بیشتری روبه رو خواهد شد، لقمه حرام، چنان در جان و روان یک طفل اثر می‌گذارد که نمی‌تواند به آسانی از افاضات نورانی حق تعالی کسب فیض کند و به سعادت راه یابد آنگونه که امام حسین(ع) خطاب به لشکریان یزید فرمودند که "شکم‌های شما از مال حرام پر شده است" و در واقع مال حرام عامل کور و کر شدن افراد خواهد بود.

امام جمعه قروه با تاکید بر لزوم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در خانواده‌ها و در جمع اقوام و نزدیکان گفت: امر به معروف و نهی از منکر زمانی تاثیرگذار خواهد بود که این تذکر برای مخاطب ما مهم باشد و در واقع این عمل باید در جمع نزدیکان و حتی خانواده‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری های دشمنان برای مقابله با دین اسلام خاطر نشان کرد: دشمنان از تمامی ابزارها در جهت نابودی بنیان خانواده‌ها و دین مبین اسلام استفاده می‌کنند به گونه ای که امروز ماهواره‌ها عامل نابودی بنیان خانواده‌ها می‌شوند.

حجت‌الاسلام احیاء شناختن قرآن ناطق را ضروری دانست و گفت: نماز خواندن و قرآن خواندن بدون وجود روحی آشنا با قرآن ناطق نه تنها تاثیرگذار نخواهد بود بلکه ممکن است انسان را به جایی برساند که در برابر امام ناطق نیز بایستد همانگونه که نمازگزاران لشکر یزید در برابر امام حسین(ع) ایستادند.

وی نبود بصیرت و آگاهی را تکرار کننده تاریخ دانست و افزود: امروز می‌بینیم در عربستان حکم اعدام شخصیت اسلام شناسی چون آیت‌الله نمر توسط مفتیان عربستانی امضا می‌شود و این تنها به دلیل نبود بصیرت و آگاهی در این کشور است.

امام جمعه قروه آشنایی با فرهنگ حسینی را سازنده حسین فهمیده‌ها دانست و گفت: حضور دانش آموزان و دانشجویانی اینچنین که لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار را تسخیر کرده و با استکبار مبارزه کردند و تولد افرادی که در راه ولایت و آرمان‌های اسلام در برابر دشمنان ایستاده و جان خود را فدا کردندبه برکت آشنایی با فرهنگ ناب حسینی بوده است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) در حال مبارزه با دشمن نشان دهنده اهمیت نماز اول وقت است و باید هیئت‌های مذهبی دقت ویژه‌ای در برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا داشته باشند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon