مقابله با امر به معروف توطئه جدید استکبار در کشور است

مقابله با امر به معروف توطئه جدید استکبار در کشور است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بانه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است گفت: مقابله با امر به معروف توطئه جدید استکبار در کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، ماموستا عبدالله حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بانه که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با تاکید بر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید مطابق با دستور دین در سطح جامعه اجرا شود، اظهار کرد: کسانی‌ که می‌خواهند این فریضه دینی را در نظر افکار عمومی کم رنگ کنند آنها در ضدیت با دین اسلام قدم بر می‌دارند.

وی اجرا کردن این فریضه دینی در بین جامعه را پایه اساسی محکم برای دیگر دستورات دینی دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود در حقیقت آن جامعه به سوی نیستی و از بین رفتن تمام ارزش‌ها قدم برداشته است و این مهم همان چیزی است که بدخواهان دین با  کم اهمیت جلو دادن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلام پیگیری آن هستند.

امام جمعه بانه دستورات دین را زمینه‌ای برای سعادت دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: کسانی که از روی نا آگاهی و اطلاع کافی در مقابل این دستورات موضع گیری می‌کنند خواسته یا ناخواسته اجیر کفار و ضد دین‌ها شده‌اند چرا که انسان مومن و منصف می‌داند تمام دستورات دین برای فراهم ساختن خوشبختی انسان است.

وی با اشاره به اینکه مقابله با امر به معروف توطئه جدید استکبار در کشور است گفت: آنچه را که انسان در قالب دین انجام می‌دهد در درجه اول سبب آرامش فرد می‌شود در نهایت هم زمینه ترقی و سعادتمندی اجتماع را فراهم می‌کند.

ماموستا حیدری با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و ماه عزا و ماتم به بررسی حرکت عظیم امام حسین(ع) در سال 60 هجری پرداخت و گفت: این حرکت ارزشمند امروز به نماد و اساسی از روشنگری در دین اسلام تبدیل شده است و کسانی که می‌خواهند تحت هیچ شرایط در مقابل ظلم و زور تسلیم شوند امام حسین(ع) را نماد و الگوی خویش قرار می‌دهند.

وی امام حسین(ع) را بزرگ ترین آمر به معروف و ناهی از منکر دانست ازفود: آن امام بزرگوار(ع) برای زنده نگه داشتن دستورات دین و جلوگیری از انحرافات در بین مردم بر علیه حاکم ظالم قیام کرد آنچه که در بطن این قیام هر روز روشن تر و درخشان تر به چشم میخورد شناخت و درک صحیح از واقعیات ممکن و تعیین وظیفه هرکس در مقابل خود و اجتماع است و در واقع امام حسین(ع) با حرکت خود برای دفاع از دین و دفاع از حق دیانت جامعه قیام کرد.

امام جمعه بانه اشاره‌ای کوتاه به زندگی امام علی(ع) داشت و تاکید کرد: مولای متقیان(ع) که در واقع نشانگر علم و درایت و کفایت است امروز مورد احترام و ارزشی بسیار والا در بین آحاد مردم با هر دین و مذهب است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon