پیروزی مقابل توطئه‌های استکبار با وحدت جهان اسلام رقم می‌خورد

پیروزی مقابل توطئه‌های استکبار با وحدت جهان اسلام رقم می‌خورد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه دهگلان گفت: وحدت تنها را مقابله با توطئه‌های مختلف استکبار در منطقه خاورمیانه است و این وحدت باید در ماه محرم جلوه‌ای ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا جمال جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: امام حسین(ع) بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر است و امر به معروف یک وظیفه همگانی و دستور خداوند است و بر تمامی مسلمانان واجب است که این وظیفه را بجا آورند.

وی به فرمایشات پیامبر اسلام(ص) گفت: پیامبر اسلام فرموده است اگر شما مسلمانان در جامعه اسلامی منکری را دیدید وظیفه دارید امر به معروف و نهی از منکر کنید.

امام جمعه دهگلان به روایتی از پیامبر اشاره و تصریح کرد: بزرگترین هدیه و سوغاتی که یک مومن می‌تواند به مومنان بدهد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: کسانی که کافر می‌شوند و پیامبری را شهید می‌کنند و کسانی که امران به معروف را به شهادت می‌رسانند باید بدانند که عذابی عظیم در انتظار آنان است.

ماموستا جعفری با اشاره به ایام محرم گفت: امام حسین(ع) متعلق به تمام مسلمانان است و ایشان بهترین الگوی بشریت برای رسیدن به سعادت است چرا که زندگی خود و خانواده‌اش را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد.

وی گفت: در زمان بنی اسراییل نیز 43 پیامبر به خاطر نهی از منکر به شهادت رسیدند و دشمنان دین خدا حتی عابدانی را که ادامه دهنده راه این پیامبران بودند را نیز شهید کردند و مسلمانان باید بدون توجه به سیاه دلان این وظیفه را به نحو احسن انجام دهند.

امام جمعه دهگلان بر کمک به نیازمندان تاکید کرد و گفت: در دین مبین اسلام بر کمک به نیازمندان تاکید شده است و سازمان‌ها و نهادهای زیادی در این امر به مردم خدمت می‌کنند که باید از آنها حمایت شود.

وی به اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: وحدت تنها را مقابله با توطئه‌های مختلف استکبار در منطقه خاورمیانه است و این وحدت باید در ماه محرم جلوه‌ای ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon