امر به معروف کشور را در برابر گزند دشمنان بیمه می‌کند/ سردمداران کفر جهانی از رواج اسلام در جهان هراس دارند

امر به معروف کشور را در برابر گزند دشمنان بیمه می‌کند/ سردمداران کفر جهانی از رواج اسلام در جهان هراس دارند

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مادامی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ساری و جاری باشد، کشور در برابر مکر و نقشه‌های دشمن بیمه شده و سلامت می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام رحیم جعفری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قروه با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین پرچمی است که پیامبران و اولیا پس از توحید و نبوت برافراشته‌اند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین مؤلفه برای ایجاد نورانیت، تقوا، ایمان و دستیابی به کمال در انسان‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: مکتب عاشورا بزرگ‌ترین مکتب ترویج امر به معروف و نهی از منکر است که می‌توان آن را دانشگاه صبر، شکر، نماز، آزادگی، شب‌زنده‌داری، عفاف و حجاب و ارتباط با خدا دانست.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: در بررسی و تحلیل عوامل و انگیزه قیام کربلا می‌توان به شاخص مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: بیان یکی از مهم‌ترین اهداف امام حسین(ع) از این قیام در راستای امر به معروف و نهی از منکر، به خوبی گویای اهمیت این فرایض در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) نیز در سخنان خود بر این انگیزه تاکید داشته و هدف اصلی خود را از مخالفت با دستگاه خلافت یزید امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با ظلم و خیانت‌هایی دانسته‌اند که جامعه اسلامی آن زمان را مورد هجمه قرار داده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر اصلی‌ترین دلیل در قیام عاشوراست و این دلیل جایگاه رفیع این عنصر در حرکت تاریخی امام حسین(ع) و نقش بنیادین آن در به ثمر نشستن آن جهاد است.

وی افزود: دشمنان کشور پس از شکست مفتضحانه در صحنه جنگ سخت و دفاع جانانه رزمندگان اسلام، صحنه نبرد را تغییر داده و می‌کوشند در باورهای آحاد جامعه خلل وارد کنند.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: رواج شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبانی که در ورای پخش سریال‌های خود، از هم پاشیدگی کانون خانواده و گسترش بی‌حجابی را در سر می‌پرورانند، یکی از حربه‎های دشمن در این عرصه است.

وی خاطرنشان کرد: آنان می‌خواهند جوانان ایران اسلامی را افرادی مصرف‌گرا بار بیاورند که نسبت به گذشته تاریخی خود بی‎تفاوت بوده و از اسلام فاصله بگیرند.

حجت‌الاسلام جعفری این‌گونه اقدامات مکارانه دشمن را نشات گرفته از اسلام هراسی آنان دانست و گفت: سردمداران کفر جهانی از رواج روزافزون اسلام در جهان هراس داشته و با استفاده از خدعه‎های رنگارنگ به مقابله با آن پرداخته‎اند.

وی احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در مقابله با نقشه‌های شوم دشمن در جامعه مهم و الزامی دانست و اظهار کرد: مادامی که این فرایض در جامعه ساری و جاری باشد، کشور در برابر مکر و نقشه‌های دشمن بیمه شده و سلامت می‌ماند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon