شعار مرگ بر آمریکا راه تسلط دشمن بر کشور را سد کرده است

شعار مرگ بر آمریکا راه تسلط دشمن بر کشور را سد کرده است

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه شهرستان قدس گفت: شعار مرگ بر آمریکا امروز برای ملت ایران یک فریضه است و دشمن بدانند تا زمانی که شعار مرگ بر آمریکا زنده است نمی‌تواند بر کشور تسلط یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، حجت الاسلام  سید ابوالقاسم میر احمدی در خطبه‌های  پیش از نماز عبادی  سیاسی جمعه اظهار کرد: آن زمان بیش از 18 هزار نفر از اهالی کوفه به امام حسین (ع) نامه نوشتند و از او خواستند تا به کوفه بیاید و امام هم دعوت آن‌ها را پذیرفت، اما در روز عاشورا کوفیان بی وفایی کردند و همگی در مقابل لشکر امام ایستادند.

امام‌جمعه شهر قدس با اشاره به عمل نابخردانه‌ی اسید پاشی اخیر افزود: مجلس ما در حال  تصویب اساسی طریقه‌ قانون امر به‌ معروف و نهی از منکر بود و حتی تا مرز تشکیل وزارتخانه هم پیش رفتند که این حوادث غیر انسانی اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر با توسل یه زور و این اقدامات غیر انسانی صورت نمی‌گیرد، پس بدانید که دشمن در تمام این کارها دخیل است و زمانی که دستش به‌جایی بند نیست، به اسم امربه‌معروف و نهی از منکر  دست به چنین اقدامات فجیع و غیر انسانی میزند.

حجت الاسلام  میر احمدی بیان کرد: امام حسین (ع) نیز  زمانی که می‌خواست به کربلا برود؛ عرضه داشت که من برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر به کربلا می‌روم.

وی تأکید کرد: حتی تا آخرین لحظه در روز عاشورا دست از نهی به منکر برنداشت که سپاه دشمن با پای کوبی و هروله کردن نگذاشتن که صدای حسین (ع) به آن‌ها برسد؛ امام حسین (ع) با خداوند معامله کرد و تسلیم خواست خداوند شد.

خطیب امام‌جمعه شهرستان قدس گفت: روز دوشنبه مصادف با تاسوعای حسینی است، زمانی که امام حسین (ع) در خیمه چراغ‌ها را خاموش کرد و به آن‌هایی که با او ماندند، جایگاهشان در بهشت را نشان داد؛ اما جوانان و شهدای این کشور بدون اینکه جایگاهشان را بدانند در دفاع از خاک ایران رفتند و شهید شدند.

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه هم که مصادف با عاشورای حسینی است، روز بیعت با ولایت و اهل بیت؛ روز حماسه‌ی حسینی که مصادف  با چند مناسبت دیگر شده است ازجمله سالروز تبعید  امام (ره) به ترکیه و هم‌چنین  13 آبان سالروز تسخیر لانه‌ی جاسوسی  آمریکا که تبدیل به لانه‌ی فساد  و مکر دشمنان شده بود.

حجت‌الاسلام میر احمدی تصریح کرد: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز با روز  عاشورا حسینی مصادف شده است که بر ما لازم است که وقتی حسین حسین میگویم، شعار مرگ بر آمریکا را نیز نباید فراموش کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شعار مرگ بر آمریکا خاطرنشان کرد: این شعاری زنده است و نباید آن را فراموش کنیم، امروز برای ملت ایران یک فریضه است که این شعار را باید همچون پرچم و مشعلی حفظ کنند و دشمن بدانند تا زمانی که شعار مرگ بر آمریکا زنده است نمی‌تواند به کشور  و منابع  آن تسلط پیدا کند.

شایان‌ذکر است نمازگزاران مو من شهرستان قدس پس از اقامه‌ی نماز جمعه در راستای پاسخ به دشمنان و به‌منظور حفظ و احیا هرچه بیشتر فریضه‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر به همراه مسئولان شهرستان  راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon