برگزاری علنی مراسم عزاداری‌ امام حسین(ع) برای اولین بار در یمن+‌فیلم

برگزاری علنی مراسم عزاداری‌ امام حسین(ع) برای اولین بار در یمن+‌فیلم

خبرگزاری تسنیم: شیعیان یمن امسال برای اولین بار اقدام به برپایی مراسم عزاداری محرم به صورت عمومی و علنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه شبکه خبری العالم، شیعیان یمن امسال برای اولین بار اقدام به برپایی مراسم عزاداری محرم به صورت عمومی و علنی کردند، آنان علی‌رغم اوضاع نابسامان امنیتی این کشور امسال با اراده و اصرار خود مراسم عزاداری ایام محرم را برگزار کرده و بر ضرورت درس‌آموزی و پند گرفتن از واقعه عاشورا تاکید کردند.

"علی المطری" یکی از روحانیون یمنی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری العالم اعلام کرده است که ما سعی می‌‌کنیم از نورانیت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و انقلاب بزرگ ایشان بهره‌مند شده و اهداف ایشان را که راه‌حل واقعی مشکلات یمن است بر دوش خود بگیریم.

در این میان زنان یمنی نیز علی رغم کلیه خطر‌ها و حوادث متعدد موجود دست به کار تجهیز مجالس عزاداری و تکیه‌ها زدند. امام حسین علیه السلام برای همیشه قبله آزادگان و راهنمای قیام کنندگان علیه باطل بوده و خواهد بود.

رسانه‌های مختلف یمنی نیز به این موضوع پرداخته و تاکید کردند، در‌حالی که پیش از این مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام به دور از رسانه‌ها و به صورت پنهانی برگزاری می‌شد، امسال برای اولین بار در یمن شاهد آماده‌ شدن علنی یمنی‌ها برای برپایی مراسم عزاداری محرم بودیم و این امر فضای جدیدی را در کشور به وجود آورده است.

 

 

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت