توافق هسته‌ای ایران بزرگترین اولویت سیاست خارجی آمریکا است

توافق هسته‌ای ایران بزرگترین اولویت سیاست خارجی آمریکا است

خبرگزاری تسنیم: معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد دستیابی به توافق هسته‌ای با تهران بزرگترین اولویت سیاست خارجی دولت واشنگتن در دور دوم زمامداری باراک اوباما است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در نشستی با تشبیه بین گفتگوهای هسته‌ای ایران با برنامه بیمه خدمات درمانی عمومی اوباما، دستیابی به توافق هسته‌ای برای کاخ سفید را یکی از اولویت‌های اصلی دولت واشنگتن نامید. 

وی در اوایل ماه جاری در نشستی که نوار صوتی آن در اختیار وب‌سایت "واشنگتن فری بیکون" قرار گرفته است می‌گوید: "مسأله اصلی این است که اکنون بهترین فرصت برای حل دیپلماتیک موضع ایران از زمان روی کار آمدن باراک اوباما و احتمالا از زمان آغاز جنگ عراق فراهم آمده است. بنابراین این توافقی بزرگ است نه یک فرصت کوچک. این احتمالا بزرگترین کاری خواهد بود که باراک اوباما در دور دوم زمامداری‌اش در حوزه سیاست خارجی انجام خواهد داد. این مسأله به مانند طرح بیمه خدمات درمانی عمومی برای ما است."

به گزارش پایگاه خبری کنگره آمریکا، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در اواسط هفته جاری اعلام کرد که گفتگوهای جاری بهترین راه برای حل نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران است. 

با این حال باراک اوباما اعلام کرده که از نظر وی شانس دستیابی به توافق هسته‌ای 50-50 است. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان