نمایشگاه مطبوعات فرصتی برای تقویت کارکرد حرفه‌ای رسانه‌ها در جهت منافع ملی


نمایشگاه مطبوعات فرصتی برای تقویت کارکرد حرفه‌ای رسانه‌ها در جهت منافع ملی

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل خبرگزاری ایرنا گفت: نمایشگاه مطبوعات می‌تواند فرصتی برای تقویت کارکرد حرفه‌ای رسانه‌ها در جهت منافع ملی باشد.

محمد خدادی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، درباره کارکردهای نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: نمایشگاه باید فرصتی برای تبادل تجربیات، دانش‌افزایی، مهارت افزایی، تعامل بیشتر بین رسانه‌ها و از همه مهمتر تقویت کارکرد حرفه‌ای رسانه‌ها در جهت منافع ملی باشد؛ توقع از رسانه با واقعیت موجود فاصله زیادی دارد و برای کاهش این فاصله باید تلاش کنیم گسترش درسطح و کمّیِ رسانه‌ها را به حالت کیفی برسانیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه مطبوعات فرصتی فراهم می‌کند که رسانه‌ها به خود بپردازند، چراکه در طول یکسال فعالیت، رسانه‌ها معمولاً اطلاعات دستگاه‌های دیگر را منتشر می‌کنند اما این نمایشگاه فرصتی است برای تبیین کارکردها، همکاری رسانه‌ها و تقویت و ایجاد رسانه‌های تخصصی چرا که رسانه‌های ما ظرفیت تخصصی شدن را دارند اما در حال حاضر تعداد کمی رسانه تخصصی داریم که به طول مسائل صرفا به مسائل اقتصادی یا فرهنگی بپردازند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسائل فرهنگی درحال حاضر دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست می‌توان بررسی کرد چند رسانه داریم که به اطلاع رسانی، بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و آسیب‌های فرهنگی بپردازند و از سوی دیگر رسانه‌های ما درحال حاضر بیشتر کارکرد تعریفی دارند تا تبیینی و مشکلی که تقریباً تمام رسانه‌ها با آن دست به گریبان هستند ضعف در تولید محتواست و اکثر مطالب نشر اظهارات است.

وی افزود: یکی از مسائل دیگر که می‌تواند دغدغه نمایشگاه مطبوعات باشد ایجاد همدلی و همکاری بین رسانه‌ها و گسترش روحیه اخلاق محوری است، نمایشگاه نباید یک جریان یکسویه باشد بلکه بهانه‌ای است برای نشان دادن ظرفیت‌ها و بررسی مشکلات این حوزه در یک جمع کلی.

خدادی همچنین درباره ارتباط مخاطبان با رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات گفت: رسانه‌ها مخاطب محور هستند اما در دریافت بازخورد از مخاطبان ضعیف هستیم و خط برگشتی وجود ندارد؛ البته بازخورد نیز نباید در جهت ضعف یا تقویت یک فرد یا یک موضوع باشد اما شروع و گسترش ظرفیت ارتباط با مخاطب می‌تواند از نمایشگاه مطبوعات آغاز شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon