وهابیت نتیجه انحراف از مسیر امامت و خط ولایت است

وهابیت نتیجه انحراف از مسیر امامت و خط ولایت است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: وهابیت نتیجه انحراف از مسیر امامت و خط ولایت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه جمعه در جمع عزاداران اردبیل در مسجد میرزا علی اکبر این شهر اظهار کرد: در طول تاریخ به اشکال مختلف سعی کرده اند تا به فلسفه امامت و سنت پاک پیامبر(ص) خدشه و خدعه وارد کنند اما نبی مکرم اسلام با سفارش کتاب الهی و ارجاع دادن امت به مرجعیت علمی که همان عترت پاک نبی خداست سعی کرده امت اسلامی را از انحراف برحذر داشته و به نقطه تکامل در مسیر صحیح و سعادت ابدی برساند.

امام جمعه اردبیل خطر بزرگ تاویل را از داخل و هجمه کفار را از بیرون به عنوان آسیب نظام اسلامی دانست و افزود: سیستم مبارزه با دشمن داخلی جهاد تعیین شده است اما برای مقابله با خطری که از بیرون اسلام را تهدید می کند سیستم مرجعیت علمی که همان امامت بوده تعریف شده و امام زبان گویای حق و حقیقت و قرآن ناب است.

عاملی تصریح کرد: قرآن نیاز به استنباط دارد و این استنباط با کلام معصوم امکان‌پذیر است و به همین دلیل از اولامر به عنوان ادامه دهنده راه نبوت و هم ردیف سنت و سیره نبی خدا و معصوم به حق یاد شده است.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) احقاقی از این تصویر کلام حق و بیان حقیقت است که آن حضرت برای مقابله با ناصالح ترین رهبر دوران قیام کرد و با جرات و شجاعت تمام اعلام کرد که هرگز حاضر نیست دست در دست یزید زمان بگذارد و ذره ای از اصول خود تنازل کند.

نماینده ولی فقیه در استان سند مظلومیت امام حسین(ع) را فرزند 6 ماهه او حضرت علی اصغر برشمرد و گفت: دشمن تنها با هدف شکستن روحیه امام حسین(ع) سعی کرد تا حضرت علی اصغر(ع) را به شهادت برساند و این خود حکایت از آن دارد که سیدالشهدا(ع) تمام زندگی خود را فدای آرمانش کرد تا آرمان او بلند و جاودانه بماند.

عاملی خون امام حسین(ع) را خون زنده و بالنده در برابر ادعای نظام کفر و طاغوت دانست و افزود: آن حضرت با شهادت خود مجد ابدی پیدا کرد چرا که هرچند که دشمن به جسم او دست پیدا کرد اما نتوانست روح باعظمت آن حضرت را به نقطه تزلزل و تسلیم بکشاند.

در این مراسم که در شب های ماه محرم برپاست در سوگ ایام محرم و شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش عزاداری شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon