دولت همه بیمه‌های خدمات درمانی را یکسان کند


دولت همه بیمه‌های خدمات درمانی را یکسان کند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات عظیم بخش درمانی کشور گفت: دولت باید تا دو سال آتی همه بیمه‌های موجود خدمات درمانی را یکسان کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازسمنان، غلامرضا کاتب دقایقی پیش در  جمع مردم شهرستان مهدیشهر در مسجد شیخ محمود استعلامی این شهر اظهار کرد:از سال آینده دولت مکلف است تا سالانه حداقل 29 هزار میلیارد ریال از محل درآمد های ناشی از یک درصد از ارزش افزوده را به امر سلامت اختصاص دهد.

وی افزود: 10درصد از درآمد های حاصل از  اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید به صورت دائمی به بخش سلامت اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان بیان کرد: تمام نگاه ما در مجلس شورای اسلامی بر این است که بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

کاتب با اشاره به اینکه حمایت از محرومان تفکر حاکم بر مجلس شورای اسلامی در حال حاضر است تصریح کرد: همه تلاش مجلس شورای اسلامی بر این است تا از مردم مستمندی که تمام وجود خود را صرف انقلاب اسلامی کرده اند حمایت شود.

کاتب با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در سال 1393 ازسوی دولت تصریح کرد: در حال پیش بینی ساز و کارهایی هستیم تا دولت را مکلف کنیم این طرح را از سال 94 به بعد نیز ادامه دهد.

وی افزود: بر این اساس از سال 94 به بعد به هیچ وجه هیچ دولت دیگری نیز نمی تواند در این روند خدشه وارد کند.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مردم به مباحث درمانی در گذشته تصریح کرد: مردم در برخی از دولت‌های گذشته در بخش سلامت با چالش‌های جدی مواجه بوده است.

کاتب با اشاره به اختصاص در آمدهای حاصل از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت تصریح کرد: بر اساس برنامه های مجلس شورای اس اسلامی دولت مکلف می شود از سال 94 نیز سالانه یک درصد از آمد های حاصل  مالیات بر ارزش افزوده را در حوزه سلامت  هزینه کند.

وی افزود: این مبلغ سالانه بیش از 29 هزار میلیارد ریال می شود.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت از سال 94 مکلف می شود تا 10 درصد از درآمد های حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را در هر سالبه حوزه سلامت اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه این مهم از سال 94 به صورت قانون در می آید تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد هستند تا مشکلات هزینه های درمانی مردم را به طور کامل برطرف کنند.

کاتب خاطرنشان کرد: در حال تهیه طرحی در مجلس شورای اسلامی هستیم که بر اساس آن دولت مکلف است تا ظرف دو سال به گونه ای حرکت کند تا همه بیمه های درمانی کشور خدماتی یکسان به مردم ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس قانون اساسی ما موظف هستیم تا خدمات درمانی رایگان به مردم ارائه دهیم.

کاتب گفت: مجلس به دنبال برنامه ای است تا بیمه را برای همه اجباری کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon