نماینده پارلمان لبنان: دلیلی برا ی رد کمک نظامی ایران به ارتش وجود ندارد

نماینده پارلمان لبنان: دلیلی برا ی رد کمک نظامی ایران به ارتش وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: نماینده حزب‌الله لبنان در پارلمان طی سخنانی تاکید کرد که هیچ دلیل خوبی برای رد پیشنهاد کمک نظامی ایران به ارتش وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی استار، "علی فیاض" نماینده حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور روز جمعه طی سخنانی گفت: هیچ دلیل خوبی وجود ندارد که لبنان پیشنهاد کمک نظامی ایران که ارتش خیلی به آن نیاز دارد را رد کند.

وی که در مراسم عزاداری به مناسبت ایام محرم در روستای "غازیه" در جنوب لبنان صحبت می کرد، گفت: لبنان یک کشور با حق حاکمیت بوده و این حق را دارد که تمامی شرایط و موارد تحمیلی را رد کند اما زمانی که بسته کمک‌ هیچ کدام از این موارد را ندارد مناسب نیست که آن را رد کرده یا از آن شکایت کرد.

گروه 14 مارس لبنان پیشتر مخالفت خود با کمک نظامی ایران به ارتش را اعلام کرده و گفته که این کمک‌ها تحریم‌های بین‌المللی علیه صادرات تسلیحات ایران به دیگر کشورها را نقض کرده و ممکن است به روابط لبنان با غرب ضربه بزند.

فیاض بسته کمک‌های نظامی ایران را که وی آن را پیشنهادی با شیوه عملی و نرم توصیف کرده با بسته کمک‌های نظامی عربستان مقایسه کرد که بدون هیچگونه اعتراضی از آن استقبال شده است.

عربستان سعودی نیز دو بسته کمک نظامی به ارتش لبنان پیشنهاد کرده که ارزش آن حدود 4 میلیارد دلار است.البته لبنان همچنان منتظر ارسال کمک‌های نظامی عربستان است.

این نماینده پارلمان لبنان در ادامه سخنانش گفت: اگر چه آنها [رقبای سیاسی ما] هیاهوی رسانه‌ای و سیاسی بزرگی درباره این بسته کمک‌ها [کمک عربستان] به راه انداخته‌اند اما پس از گذشت ماه‌ها هنوز این کمک‌ها نرسیده‌اند. دلیل این تاخیر، بی میلی و ابهام درباره این بسته کمک‌های نظامی چیست؟

فیاض تاکید کرد که ارتش فورا به کمک نظامی ایران نیاز داشته و از دولت خواست بر اساس مسئولیت ملی عمل کند.

روز جمعه "محمد رعد" رنیس کمیسیون وفاداران به مقاومت نیز طی سخنانی از رقبای سیاسی خود خواست تا امنیت و ثبات لبنان را در اولویت قرار دهند.

بر اساس اعلام یک دیپلمات ایرانی به روزنامه الاخبار، پیشنهاد هدیه ایران به ارتش لبنان سه ویژگی دارد اول اینکه پیشنهادی عملی است و بدون هزینه و بدون حضور واسطه‌ها صورت می‌گیرد. دوم اینکه این پیشنهاد بدون پیش شرط یا پیوست‌های محرمانه یا هزینه‌های سیاسی است. سوم این که وقتی ایران پیشنهاد تجهیز ارتش لبنان را داد، در عین حال دشمنان این کشور از اسرائیل گرفته تا گروه‌های تروریستی را تجهیز نمی‌کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان