دیدار رایس با آمانو/تأکید کاخ سفید بر حل مشکلات آژانس در نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران

دیدار رایس با آمانو/تأکید کاخ سفید بر حل مشکلات آژانس در نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران

خبرگزاری تسنیم: مشاور امنیت ملی آمریکا با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو و تأکید کرد کاخ سفید مشکلات این نهاد سازمان ملل را برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران حل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا با یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگو کرد. مطابق بیانیه‌ای که اداره مطبوعاتی آمریکا منتشر کرده خانم رایس روز جمعه در دیدار با مدیر کل آژانس ضمن تأکید بر تعهد کاخ سفید به این نهاد نظارتی سازمان ملل مراتب تشکر رئیس جمهوری آمریکا از نقش آقای آمانو برای رهبری چالش‌های پیش روی جامعه بین‌المللی را به وی ابراز داشته است.

 بر اساس این بیانیه، رایس با تأکید بر فعالیت‌های «ستودنی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اجرای پادمان‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران حمایت دولت آمریکا از این نهاد نظارتی سازمان ملل برای حل و فصل تمامی آنچه شبهات مربوط به این برنامه خوانده شده را به آقای آمانو اعلام کرده است. 

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعاتی پیش از این نشست در اظهاراتی در اندیشکده بروکینگز مشکلات مالی را مانع از پیشبرد تحقیقات نهاد تحت امرش درباره برنامه هسته‌ای ایران عنوان کرده بود.  

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان