ایران باید نماد اقتدار اقتصادی باشد/موفقیت، ثمره تدبیر و همدلی است


ایران باید نماد اقتدار اقتصادی باشد/موفقیت، ثمره تدبیر و همدلی است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در بخش سیاسی، دفاعی و وحدت ملّی به یک نماد تبدیل شده است، گفت: ایران باید نماد اقتدار اقتصادی باشد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد که شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در حسینه اعظم زنجان سخن می‌گفت، اظهار داشت: زنجان شهری با مردم متدین، سلحشور، سرافراز، ولایت مدار و شهر دین و ایمان است.

وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه، مسئولان اجرایی و نمایندگان استان زنجان در مجلس افزود: امیدوارم مدیران استان، حول محور نماینده مقام معظم رهبری در استان شهیدپرور زنجان با وحدت و انسجام ستودنی از نعمت خدمت به مردم برخوردار باشند.

نایب رئیس مجلس با استناد به اظهارات استاندار زنجان پیش از سخنان وی تصریح کرد: جناب انصاری اعلام کردند که تورم در این زنجان نسبت به استان‌های دیگر 5 درصد کمتر ارزیابی شده که این توفیق ثمره هماهنگی، همدلی، تدبیر و پیوند مردم و مدیران این استان است.

وی خاطرنشان کرد: این کار در کنار برنامه ریزی درست، علمی و کارشناسی، ثمره همگامی اصناف و تجار استان بوده و از استان زنجان که مردم آن تربیت‌یافته حسینیه‌اند، همین انتظار را داریم چرا که حضور مبتنی بر اخلاق و دین باوری در عرصه‌های گوناگون زندگی راه را برای دنیا و آخرت هموار می‌کند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: اگر تجارت و تولید با دینداری و اخلاق همراه  بود، اگر مردم و مسئولان پیوند استوار داشته باشند، در کمترین زمان به دستاوردهای بزرگی می‌توان دست یافت؛ این نعمت را پاس دارید و از این سرمایه به شایستگی استفاده کنید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرآن کریم  می‌گوید افراد، گروه‌ها و اجتماعاتی که ویژگی‌های فاخر اقتصادی و اخلاقی دارند، باید در انتظار رحمت باشند و این امید، امید راستین است و کسانی امیدوار به الطاف خدای سبحان و حمایت‌های او هستند که از ویژگی‌های سه‌گانه بهره برده باشند.

وی با بیان اینکه ایمان کلید واژه حرکت است، افزود: ایمان آورندگان در نگاه دین، انسان‌ها و جوامعی هستند که به قلّه و کمال عقلانی دست یافته‌اند و این انسان‌ها اهل ایمانند؛ در واقع، رشد و تعالی دستاورد حیات عقلانی و تفکر و اندیشه ناب انسانی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد: اگر عاشور و عاشورائیان، اصحاب و اهل بیت اباعبدالله‌الحسین(ع) نماد ایمان در تاریخ سیاسی دنیای اسلام هستند، برای آن است که اهل اندیشه و خردورزی بودند.

وی اضافه کرد: جوانان، دختران و پسران انسان‌ها را به 2 گروه می‌توان تقسیم کرد؛ انسان‌هایی که با نگاه به زندگی هوا، هوس، شهوات و امیال حیوانی را مشاهده می‌کنند که امروز عده‌ای آلوده به این ویژگی هستند و جز خوردن و آشامیدن و شهوات، اندیشه دیگری ندارند اما بر گروهی دیگر اندیشه، تفکر و خردورزی حاکم است و درباره فلسفه کارهای روزانه خود تفکر می‌کنند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه انسانی که عقل در وجودش حکومت می‌کند، به بندگی خدا نایل می‌شود، تأکید کرد: ایمان لازمه حیات عقلانی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انسان مؤمن یعنی انسانی با پشتوانه عقلانی؛ یعنی شهدای کربلا که در تصمیم خود استدلال داشتند و استدلالشان برای نسل امروز و آیندگان هم قابل قبول است و شما امروز پاسدار اندیشه و مکتب آنها و پاسدار علم، ایمان، انسانیت، شجاعت، محبت و ایثارید که ثمره حیات عقلانی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: هنگامی که در آینده نزدیک وجود مبارک ولیعصر(عج) در کنار خانه خدا قیام می‌کنند، دست مبارک‌شان را بر سر اصحاب و آن 313 انسان برگزیده اهل ایمان که ایشان را همراهی می‌کنند، می‌کشند و آنها به رشد عقلی رسیده و در قلّه عقل و علم قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: رزمندگان سلحشور ایران اسلامی که این کشور را به نماد عظمت تبدیل کرده‌اند و جبهه استکبار را درهم شکسته‌اند، شهدا، جانبازان، آزادگان صبور و  ایثارگران جوامع ما در قلّه عقل قرار داشتند که کشورمان را به نماد امنیت و اقتدار در این عصر تبدیل کرده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم معرفت، بصیرت و ایمان افزایی انسان‌ها و کنترل هوا و هوس‌ها، گفت: اگر موتور حرکت انسان، ایمان بود، اهل هجرت می‌شود.

وی افزود: هجرت مبتنی بر ایمان و معرفت است؛گاهی هجرت از دنیا به آخرت است و گاهی مهاجرت از خانه نفس به سوی رب است و هجرت برای خدا مهاجرت به قلّه علم و حکمت، مهاجرت به قلّه رحمت و به قلّه قدرت است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: انسان مؤمن مهاجر به سوی قدرت است و لذا ما باید مهاجر به قدرت باشیم؛ ایران اسلامی در هر لحظه باید سکوی دیگری را فتح کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) مهاجرند؛ یاران یزید و ابن سعد و شمر نیز مهاجرند، اظهار داشت: دو هجرت همزمان به وقوع می‌پیوندد؛ یکی هجرت با تکیه‌گاه ایمان که هجراتی زیبا و عزت‌آفرین و دیگری هجرت دنیایی که هجرت به ذلّت است.

وی افزود: امام حسین(ع) در آستانه ورود به کربلا خبر شهادت مسلم را دریافت کردند که طبق تاریخ طبری اهل بیت و یاران را جمع کردند و فرمود «انسانیت و ایمان رخت بر بسته؛، انسانیت و ایمان جز قطره‌ای در کاسه باقی نمانده؛ سیاهی و زشتی جامعه را فرا گرفته و من در این شرایط، مرگ را جز شهادت و زندگی را جز ذلت نمی‌دانم».

ابوترابی‌فرد ادامه داد: امام حسین(ع) خطاب به یارانشان می‌فرماید تصمیم بگیرید و زهیر در پاسخ عرض کرد اگر حیات دنیا ابدی و جاودانه بود، باز شهادت در رکاب شما را انتخاب می‌کردیم؛ زهیر عاقل است و می داند زندگی در کنار پیامبر(ص) زیباست.

وی با اشاره به سخنی از علامه شهید مطهری اظهار داشت: طبق فرموده شهید مطهری شب عاشورا هیچ‌کس خیمه را ترک نکرد. در زمان شهادت مسلم مسیر مشخص بود. کسانی که ایستادند، مجاهد الی‌ الله بودند؛ اینها امام را ترک نمی‌کنند و هجرت‌شان مقدمه جهاد است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جهاد یعنی اوج تلاش  و فداکاری و حرکت بدون وقفه؛ ما اگر می‌خواهیم ایران اسلامی را به نماد اقتصادی تبدیل کنیم، همین جوانان سیاه‌پوش که قدرت سیاسی بزرگ جهانی هستند، باید وارد عرصه شوند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای را ببینید؛ یک طرف 6 قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی و طرف دیگر جمهوری اسلامی مقتدر است که با عزّت از منافع ملّی و قدرت هسته‌ای دفاع می‌کند. این قدرت جایگاه فاخری برای ایران و دستاورد 3 دهه تلاش است.

وی با بیان اینکه ایران از قدرت سیاسی و دفاعی برخوردار است، افزود: امروز می‌بینید که پدافند هوایی ما، آسمان ایران اسلامی را به امن‌ترین نقطه تبدیل کرده و ایران نماد وحدت و انسجام اسلامی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کربلا نماد و الگوی مجاهدت است، تصریح کرد: این کشور باید نماد اقتدار اقتصادی باشد؛ تولیدکنندگان باید خدمات‌شان را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ارائه دهند تا به این اقتدار دست یابیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon