واشنگتن ادعاهای تکراری درباره مسائل حقوق بشر ایران را تکرار کرد

واشنگتن ادعاهای تکراری درباره مسائل حقوق بشر ایران را تکرار کرد

خبرگزاری تسنیم: در بیستمین جلسه نشست موسوم به «بررسی دوره‌ای جهانی» هیئت اعزامی آمریکا با صدور بیانیه‌ای ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هیئت آمریکا در بیستمین نشست موسوم به گزارش «بررسی دوره‌ای جهانی» که توسط سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود با صدور بیانیه‌ای بار دیگر ادعاهای تکراری درباره مسائل حقوق بشر ایران را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی هیئت آمریکا در ژنو، واشنگتن با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از آنچه عدم رعایت آزادی بیان و آزادی مذاهب خوانده از ایران خواسته روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کند.

آمریکا در این بیانیه مداخله‌جویانه از تهران خواسته احمد شهید، نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران که تا کنون چندین گزارش مغرضانه منتشر کرده را به ایران دعوت کند و به وی اجازه دسترسی به مقامات، تأسیسات و زندان‌ها را بدهد.

محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه امروز به این اتهامات پاسخ داد.

جوادلاریجانی گفت جمهوری اسلامی ایران به صورت کامل برای تقویت و حمایت حقوق بشر در سطح بین المللی مشارکت می کند. او گفت ایران همکاری کاملی با این مکانیسم سازمان ملل دارد: «‌از چهارسال پیش تلاش زیادی برای تقویت حقوق بشر بر مبنای چند فرهنگی کرده است. در حوزه ظرفیت سازی و آموزش حقوق بشر ایران فعالیت های عمده ای داشته از جمله آموزش قضا و کارکنان قوه قضاییه از جمله کارکنان زندان. این آموزش حقوق بشر همچنین برای نیروهای پلیس و خانواده های کارکنان دولتی هم مطرح بوده است. خواست مردم باید توجیه همه تصمیمات دولت باشد. » او گفت که رنگ و زبان و نژاد و مذهب هیچ کدام باعث تبعیض نمی شود و در ایران تبعیض وجود ندارد.

انتهای پیام/م.

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان