هَدَررفت آب شرب قم در دوره خشک‌سالی


هَدَررفت آب شرب قم در دوره خشک‌سالی

خبرگزاری تسنیم: از قم خبر می‌رسد آب شیرین کن‌های خانگی برای هر یک لیتر آبی که تصفیه می‌کنند، مقدار پنج لیتر آب به فاضلاب می‌ریزند.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون «جهت اطلاع» امروز خود، نوشت:

* شیعیان پاکستان هم گرفتار مداحان تازه به دوران رسیده شده‌اند و مداحی‌های بی‌حساب و کتاب آنها باعث اعتراض علمای این کشور شده است. شیخ محسن علی نجفی، رئیس حوزه علمیه "جامعه الکوثر" شهر اسلام آباد پاکستان می‌گوید: متأسفانه در پاکستان مداحان و ذاکرین که تابع هیچ قانون و قاعده‌ای نیستند، صحنه گردان مجالس و محافل مذهبی شده‌اند. وی می‌افزاید: مردم به خاطر آنها در مساجد و حسینیه‌ها جمع می‌شوند و مطالب محتوائی در حاشیه قرار گرفته‌اند و قطعاً این وضعیت نگران کننده عوارض زیانباری برای جامعه شیعیان پاکستان خواهد داشت.


* از قم خبر می‌رسد آب شیرین کن‌های خانگی برای هر یک لیتر آبی که تصفیه می‌کنند، مقدار پنج لیتر آب به فاضلاب می‌ریزند. این در حالی است که آب‌های دور ریز برای مصارف دیگری مانند شستن ظرف، لباس، حیاط و... کاربرد دارد. عدم اطلاع‌رسانی از پاک و قابل استفاده بودن آب‌های دور ریز موجب هدر رفت و اسراف آب در زمان خشک‌سالی می‌شود. اطلاع رسانی مناسب رسانه‌های ارتباط جمعی علی‌الخصوص صداوسیما و نیز وزارت نیرو می‌تواند از اسراف این سرمایه ملّی تجدیدناپذیر جلوگیری کند. هم اکنون در بیشتر منازل شهر قم از آب شیرین‌کن‌های خانگی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon