کشف ۱۷ بمب در طرابلس لبنان/ ادامه بازداشت تروریست‌ها

کشف 17 بمب در طرابلس لبنان/ ادامه بازداشت تروریست‌ها

خبرگزاری تسنیم: ادامه طرح امنیتی ارتش لبنان به بازداشت تعدادی از تروریست‌های این کشور و کشف مقادیر فراوانی بمب و تسلیحات نظامی به کار رفته بر ضد شهروندان منجر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه السفیر، لبنان در سالهای اخیر بیش از 20 دوره درگیری بین منطقه باب التبانه و جبل محسن بعلاوه دو دور درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح و ارتش لبنان داشته که باعث شده دیگر راه‌حل‌های موقت امنیتی برای حل مشکل لبنان ناکارآمد باشد. به همین علت ارتش لبنان طرح امنیتی خود برای ریشه‌کن کردن تروریست‌ها از این منطقه را با جدیت دنبال می‌کند. یک منبع نظامی در همین راستا به روزنامه السفیر اعلام کرد که ارتش مأموریت‌های بیشتری را برای کمک به شهروندان در ابعاد مختلف بنا بر نیازهای مردم انجام می‌دهد این اقدام به دستور جان قهوه‌چی فرمانده ارتش لبنان که دو روز پیش به این منطقه سفر کرد، صورت می‌گیرد. وی در این سفر بر ضرورت تامین منافع مردم و تعامل مثبت با آن‌ها و کمک آن‌ها در ایجاد امکانات لازم زندگی تأکید کرد.

ارتش در راستای این طرح دیروز جستجوها و تعقیب عناصر تروریستی را ادامه داد و هشت لبنانی و شش سوری را به اتهام اقدامات تروریستی بر ضد عناصر ارتش و نیروهای امنیتی بازداشت کرد.

کشف 17 بمب و تسلیحات سبک و نیمه سنگین در طرابلس

در منطقه ابوسمراء نیز ارتش با جستجوی منزل شیخ بلال دقماق مقادیری سلاح شامل سلاح‌های انفرادی و مسلسل نیمه سنگین و قناصه و خمپاره و بمب‌های دستی و مهمات دیگر را کشف کرده‌اند.

نیروهای ارتش همچنین در بازار میوه و تره‌بار طرابلس که محل استقرار تروریست‌ها بود، پنج بمب را که وزن هر کدام از آن‌ها 10 کیلوگرم بود کشف کردند. این بمب‌ها از طریق کنترل از راه دور طراحی شده و آماده انفجار بود. پیش‌ ازاین نیز 12 بمب مشابه در مناطق مختلف حضور تروریست‌ها کشف شده است. وزن برخی از این بمب‌ها تا 20 کیلوگرم هم می‌رسید. این نشان می‌دهد اگر ارتش و تروریست‌ها پیروز نمی‌شد مصیبت واقعی برای طرابلس رخ می‌داد.

ارتش لبنان همچنین مناطق بحنین و المنیه را تا منطقه عیون السمک و مسیرهای منتهی به الضنیه و عکار پاکسازی کرد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان