وزیر خارجه جدید ایتالیا انتخاب شد

وزیر خارجه جدید ایتالیا انتخاب شد

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر ایتالیا روز گذشته پائولو جنتیلونی وزیر سابق ارتباطات و از هم پیمانان نزدیک خود را به عنوان وزیر جدید خارجه ایتالیا برگزیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا روز گذشته در نهایت تصمیم گرفت تا جنتیلونی را به عنوان وزیر خارجه جدید ایتالیا انتخاب کند تا وی جانشین فدریکا موگرینی شود که این هفته فعالیت خود را به عنوان مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش جنتیلونی از اعضای ارشد حزب دموکراتیک ایتالیا به شمار می رود و با توجه به فرصت دو ماهه باقی مانده از ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا می تواند نقش مهمی را در عرصه سیاست خارجی این کشور ایفا کند. ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا 31 دسامبر به پایان خواهد رسید.

وزیر خارجه جدید ایتالیا با چالش عرضه گاز طبیعی روسیه به اروپا روبرو است. مساله مهاجرت نیز از دیگر مسائل مهم دیگری است که وزیر خارجه جدید ایتالیا با آن روبرو شده است.

جنتیلونی 59 ساله در هفته های اخیر از سوی محافل سیاسی به عنوان یکی از نامزدهای مورد نظر برای احراز این پست معرفی نشده بود. رنتسی پیش از این قصد داشت تا یک زن دیگر را جایگزین موگرینی کند تا ترکیب حضور زنان در کابینه خود را حفظ کند ولی نامزدهایی که وی برای احراز این پست معرفی کرده از سوی رئیس جمهور مورد موافقت قرار نگرفته است.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان