زمان و نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی و کادرانی نظام جدید براساس سوابق تحصیلی

زمان و نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی و کادرانی نظام جدید براساس سوابق تحصیلی

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور زمان و نحوه ثبت‌نام انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی و کاردانی نظام جدید براساس سوابق تحصیلی را تشریح کرد.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، گفت: براساس برنامه زمانی اعلام شده ثبت‌نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کاردانی نظام جدید 93 براساس سوابق تحصیلی از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد از روز شنبه 17 آبان‌ماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور آغاز شده  و در روز چهارشنبه 21 آبان‌ماه پایان می‌یابد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 93 موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم(کاردانی) می‌شوند ضرورت دارد در صورت تمایل در مهلت تعیین شده پس از مطالعه دفترچه راهنما که قبل از شروع ثبت‌نام بر روی سایت قرار می‌گیرد، با فراهم کردن مدارک و با توجه به اینکه  پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی است، براساس دفترچه راهنما با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور  در مهلت ثبت‌نام نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام اقدام کنند.

 ‌توکلی درباره آزمون کاردانی نظام جدید 93 نیز گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی نظام جدید موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد از روز دوشنبه 19 آبان‌ماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و تا روز شنبه 24 آبان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: افرادی که حداکثر تا روز 30 بهمن‌ماه 93 موفق به اخذ مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کاردانش می‌شوند، ضرورت دارد در صورت تمایل در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دفترچه راهنما که قبل از شروع ثبت‌نام در سایت سازمان قرار می‌گیرد، با فراهم کردن مدارک مورد نیاز ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی اضافه کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی است، داوطلبان باید براساس دفترچه راهنما با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام اقدام کنند.

وی در پایان گفت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره جزئیات این دو آزمون فردا از طریق سایت سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon