دولت‌های عربی آرمان فلسطین را رها کردند/ حمایت از ملت فلسطین نیازمند اراده جدی ملت‌هاست

دولت‌های عربی آرمان فلسطین را رها کردند/ حمایت از ملت فلسطین نیازمند اراده جدی ملت‌هاست

خبرگزاری تسنیم: یک مقام ارشد حزب‌الله لبنان حمایت از آرمان فلسطین را نیازمند تصمیم و اراده جدی ملت‌ها دانست و تأکید کرد دولت‌های عربی آرمان فلسطین را رها کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار ،محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در سخنانی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در شهر صور گفت : وقتی ما در برابر تکفیری‌ها می‌ایستیم این به معنای دفاع از دین و کشور و تمام مذاهبی است که گفت‌وگو را قبول دارند.

وی تصریح کرد که ائتلاف بین‌المللی که برای مبارزه با این تکفیری ها به منطقه آمده خود شکافی ایجاد کرده که باعث می‌شود پایگاه‌های نظامی در منطقه ساخته شود و خطوط انتقال نفت و گاز بر اساس نقشه‌های جدید نفوذ آنها و بنا بر سلطه طلبی آنها بر ثروت‌ها و سرنوشت ملت‌های منطقه صورت می‌گیرد.

رعد تصریح کرد که ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش و رفع خطر آن از امت اسلامی به منطقه نیامده، بلکه می‌خواهد داعش را بار دیگر در قفس اطاعت پذیری از خود وارد کند و اقدامات آنها را با پروژه‌های سلطه طلبانه خود در منطقه منطبق کند . ما از پیش از سه سال پیش متوجه این خطر شده‌ و در برابر این گروه ایستادگی کرده‌ایم و برای حفظ امنیت و ثبات و ساختار کشور خود و تمامی طوائف و صداها در این کشور جان‌فشانی کرده ایم.

این مقام حزب‌الله آرمان فلسطین را آرمان اصلی رویکرد و دیدگاه‌های مقاومت لبنان دانست و تأکید کرد که دولت‌های عربی و اسلامی از تعامل درست با این آرمان خودداری می‌کنند و فلسطینی‌ها را در برابر قهر و استبداد و تجاوز صهیونیست‌ها رها کرده‌اند. این در حالیست که صهیونیست‌ها ضمن رد کرامت فلسطینی و توهین به مقدسات آنها، حتی از ورود آنها به مسجد الاقصی جلوگیری کرده و هر روز راه جدیدی برای ادامه شهرک‌سازی صهیونیستی ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آرمان فلسطین نیازمند تصمیم و اراده جدی ملت‌هاست، گفت ملت فلسطین به همراهی نیاز دارند، نه گریه و سخنرانی و بالا بردن پلاکارد و شعار دادن . آنها به ایستادگی مردمی جدی و انقلابی نیاز دارند که از آنها حمایت کرده و در کنار آنها برای آزادسازی اراضی و تعیین سرنوشتشان براساس خواسته خود بایستند.  
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان