سفر وزیر دفاع عراق به کربلای معلی /طرح دولت عراق برای پاکسازی فلوجه

سفر وزیر دفاع عراق به کربلای معلی /طرح دولت عراق برای پاکسازی فلوجه

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران عشایر استان الانبار عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش ۸۵ تن دیگر از عشایر قبیله بونمر را در این استان اعدام کرد در مقابل وزیر دفاع عراق با هدف نظارت بر روند اجرای طرح های امنیتی در کربلا وارد این شهر مقدس شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، حسام العبار عضو شورای استان نینوا اعلام کرد: نیروهای ویژه‌ای از ساکنان نینوا با هدف مقابله با داعش در منطقه تشکیل می‌شود.

وی افزود: طبق توافقی که با خالد العبیدی وزیر دفاع عراق شده است این نیروها در اردوگاهی در داخل شهر اربیل آموزش می‌بینند. همچنین در این توافق بر ضرورت فراخوانی نظامیان عالی‌رتبه‌ای که در ارتش عراق در ژوئن گذشته خدمت می‌کردند، تأکید شد.

العبار گفت: طرح کنونی ارزیابی توان داعش در استان نینوا است. تعویق در آزادی نینوا به زیان‌های بزرگی منجر می‌شود. امروز حدود دو میلیون و نیم انسان تحت محاصره داعش در داخل موصل قرار دارند.

داعش حاکم شرعی الحویجه را اعدام کرد

در راستای اختلافات داخلی بین گروهک تروریستی داعش یک منبع وابسته به استان کرکوک اعلام کرد: داعش احمد عاصی حاکم شرعی الحویجه را در 55 کیلومتری جنوب غرب کرکوک اعدام کرد. علت اعدام وی کمبود پولها و متهم شدن وی به سرقت و مخفی کردن آن بود.

این منبع تأکید کرد: گروهک داعش در نگرانی و ترسی به سر می‌برد و این به‌سبب پیشروی نیروهای امنیتی و تسلط بر بیجی و پیشروی در این مناطق است. داعشی‌ها نگران حرکت نیروهای امنیتی و مردمی به‌سوی الحویجه هستند.

به‌گفته این منبع، داعش اقدام به تعویض والی الحویجه به‌دلایل نامعلوم کرده است و گشتی‌های خود را در الحویجه، الرشاد، الزاب، العباسی و الریاض از بیم حملات هوایی ارتش و نیروهای ائتلاف بین المللی کم کرده است.

منابع آگاه در الانبار همچنین اعلام کردند: داعش سرکرده نظامی خود در فلوجه را تغییر داده است و یک فرمانده نظامی از موصل را به جای وی انتخاب کرده است.

به گفته این منابع، داعش سرکرده نظامی خود در فلوجه را به سبب ناکامی در تسلط بر عامریه فلوجه و کشته و زخمی شدن شماری از داعشی ها توبیخ کرده است و سرکرده نظامی خود در فلوجه را عوض کرده است و یک سرکرده نظامی از موصل را جایگزین وی کرده است که این فرد جدید به همراه معاونانش عازم فلوجه شده است.

هلاکت معاون برجسته ابوبکر البغدادی در بیجی

منابع امنیتی عراقی با اشاره به پیشروی های نیروهای امنیتی و مردمی این کشور در استان صلاح الدین اعلام کردند: پیروزی های ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی ادامه دارد و پس از بازپس گیری جرف النصر در هفته گذشته روز گذشته نوبت به بیجی رسید تا پاکسازی شود و بزرگترین پالایشگاه نفتی در کشور امن شود.

این منابع بیان کردند: نیروهای عراقی و مردمی پرچم عراق را بر فراز بیمارستان اصلی، اداره پلیس و فرمانداری بیجی به اهتزاز درآوردند.این نیروها قبل از ورود به بیجی با داعشی ها در مناطق المزرعه و الصینیه درگیر شدند و در این نبردها داعش سرکرده های مهم خود از جمله ابو مصعب الشرقاوی با تابعیت سعودی و از معاونان برجسته ابوبکر البغدادی را از دست داد.

فرار خفت بار تروریست ها از بیجی

عبدالوهاب الساعدی فرمانده عملیات صلاح الدین اعلام کرد: در درگیری ها داخل بیجی 71 مسلح کشته شده اند و بسیاری از تروریست ها با برجای گذاشتن سلاح و مهمات خود از صحنه گریخته اند.تکریت ساعاتی پس از آزاد سازی بیجی آزاد خواهد شد.

تسلط بر تپه ای استراتژیک در غرب تکریت

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراقی بر تپه ای در غرب تکریت در استان صلاح الدین مسلط شدند.

تمرکز گسترده نیروها در البغدادی در الانبار

منابع عراقی از تمرکز گسترده نیروها در ناحیه البغدادی در الانبار خبر دادند و اعلام کردند: طرح حمله از سوی مستشاران آمریکایی موجود در پایگاه هوایی اسد در البغدادی آماده شده است.

طرح وزارت دفاع عراق برای پاکسازی فلوجه

یک منبع عالی رتبه وابسته به وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای مسلح آماده اجرای طرح موسوم به شکار موش‌ها برای پاکسازی فلوجه، عامریه و الکرمه از لوث تروریست‌های تکفیری می‌شود.

این منبع بیان کرد: وزارت دفاع طرح نهایی برای پاکسازی فلوجه را تدوین کرده است و این عملیات با مشارکت نیروهای ویژه، واکنش سریع، ارتش و پلیس و نیز مشارکت نیروهای زرهی و استفاده از نیروهای مردمی برای تامین خطوط عقب تر و نیز کمین‌های ثابت و متحرک خواهد بود.

عملیات نیروهای پیشمرگه از چند محور برای آزادی سنجار

منابع وابسته به نیروهای پیشمرگه از عملیات این نیروها از چند محور برای آزادی ناحیه سنجار از دست داعش خبر دادند و افزودند: نیروهای پیشمرگه درحال پیشروی به سوی قیروان، دهولا و القحطانیه با به کارگیری سلاح های سنگین و سبک هستند.

این منابع بیان کردند: نیروهای پیشمرگه با سلاح های سنگین و خمپاره مراکز تروریست ها را در سنجار مورد حمله قرار داده اند و تلفات سنگینی به آنها وارد کرده اند.

ضربات مهلک نیروهای مردمی و امنیتی البغدادی را تسلیم کرد

یک منبع اطلاعاتی عراقی اعلام کرد: در پی ضربات مهلک نیروهای امنیتی و مردمی به داعشی ها در استان صلاح الدین ، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش مجبور به تغییر سرکرده های خود در این استان شد و بر این اساس وسام عبد زید موسوم به والی صلاح الدین جای خود را ابو خطاب الدلیمی، کامل الاسودی سرکرده نظامی صلاح الدین جای خود را به لیث المجمعی داد.

البغدادی همچنین طالب المیاحی را عنوان مسئول هیئت شرعی جایگزین حسام اللامی کرده است که از سوی استخبارات عراق بازداشت شد.همچنین در سوریه البغدادی اقدام به انتخاب عبدالرحمن مصطفی به معاون خود در سوریه کرده است و علی جاسم الاسودی را رئیس شورای نظامی در سوریه انتخاب کرده است.

تسلط بر جاده سامراء-الثرثار در شرق الرمادی

منابع امنیتی در الانبار اعلام کردند: نیروهای واکنش سریع در عملیاتی که از شب گذشته آغاز و صبح امروز به پایان رسید موفق به بازگشایی جاده سامراء-الثرثار القدیم تا پل ژاپنی در شرق الرمادی شد.نیروهای امنیتی امنیت کامل این جاده را برقرار کردند و همه بمب های کار گذاشته در مسیر این جاده را خنثی کردند.

اعدام670 زندانی شیعی و کُرد در زندان بادوش

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی از اعدام 670 زندانی شیعی و کرد در زندان بادوش در حومه موصل در ژوئن گذشته خبر داد و بیان کرد: داعش پس از تسلط بر زندان بادوش در نزدیکی موصل زندانیان سنی را از شیعه جدا کرد و زندانیان شیعی را به رگبار بستند.

لیتا تایلر مسئول بخش تروریسم و مبارزه با تروریسم در این سازمان گفت: داعش در روز اشغال موصل در ژوئن گذشته به زندان بادوش یورش برد و 1500 زندانی را به منطقه صحرایی دور افتاده منتقل کردند و کشتند.

اخراج تروریست ها از الشرقاط

انتصار الجبوری نماینده استان نینوا اعلام کرد: نیروهای امنیتی و پیشمرگان تروریست ها را از الشرقاط در نینوا اخراج کردند و تروریست ها هم اکنون در تلعفر جمع شده اند.

نبرد ایزدی ها با داعش در کوه سنجار

محما خلیل از فرماندهان ایزدی در کوه سنجار از دریافت سلاح و مهمات از اقلیم کردستان برای مقابله با داعشی هایی که کوه را در محاصره خود دارند خبر داد و افزود: داعشی روزانه حملاتی را برای یورش به کوه سنجار و ارتکاب جنایت علیه خانواده های آواره ایزدی در کوه انجام می دهد.مسافت میان ایزدی ها و با داعش 500 متر بیشتر نیست.

وی از دولت مرکزی خواست که تجهیزات و نظامیان بیشتری را به همراه مواد غذایی برای خانواده های محاصره شده در کوه سنجار ارسال کند.

سوء قصد نافرجام به قاضی پرونده صدام

منیر حداد قاضی پرونده صدام دیکتاتور سابق عراق از سوء قصد نافرجام علیه خود در جاده محمد القاسم در منطقه الکراده بغداد به سمت خیابان فلسطین خبر داد و افزود:علت حمله به من این است که قاضی رئیس رژیم سابق، بعثی ها و القاعده بوده ام.

اعلام برائت عصائب اهل الحق از سوء استفاده کنندگان از نام این گروه

نعیم العبودی سخنگوی عصائب اهل الحق عراق ضمن اعلام برائت از 53 اسمی که از نام این گردان ها سوء استفاده کرده اند گفت: همه نظامیان عصائب اهل الحق هم اکنون در جبهه های جنگ به سر می برند و هیچ فرد وابسته به اهل الحق در بغداد نیست که مرتکب جنایت شود.

وی بیان کرد: مقاومت از مجرمان حمایت نمی کند و همه ما باید صف واحدی را علیه تروریست ها ایجاد کنیم.

داعش 85 تن دیگر از عشایر «بونمر» را در الانبار اعدام کرد

یکی از رهبران عشایر استان الانبار عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش 85 تن دیگر از عشایر قبیله بونمر را در این استان اعدام کرد.

پیشتر نیز این گروه تروریستی 238 تن از این قبیله را به دلیل مقاومت در برابر پیشروی داعش در وادی الفرات اعدام کرده بود.

سفر وزیر دفاع عراق به کربلا

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق با هدف نظارت بر روند اجرای طرح های امنیتی در کربلا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی وارد کربلای معلی شد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان