۶۰درصد ظرفیت کارخانجات کاشی‌وسرامیک تعطیل است/جلسه ویژه با بانک مرکزی و وزارت صنعت

60درصد ظرفیت کارخانجات کاشی‌وسرامیک تعطیل است/جلسه ویژه با بانک مرکزی و وزارت صنعت

خبرگزاری تسنیم:رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدگنندگان کاشی و سرامیک با بیان اینکه کارخانجات به هیچ عنوان قادر به بازپرداخت بدهی‌های بانکی خود با نرخ های جدید نیستند،گفت:هم اکنون کارخانجات کاشی و سرامیک با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

محمد روشنفکر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به جلسه اخیر اعضای انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس اشاره کرد و اظهار داشت:در این جلسه بسیاری از مشکلات فعالان صنعت کاشی و سرامیک مطرح شد و نمایندگان مجلس هم  با تأیید این مشکلات از تلاش خود برای رفع آنها در مجلس سخن گفتند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدگنندگان کاشی و سرامیک با بیان اینکه در حال حاضر کارخانجات کاشی و سرامیک با کمتر از 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند، افزود: اگر رکود در صنعت ساختمان افزایش پیدا کند، در آینده شاهد تعطیلی بسیاری از صنایعی که با حوزه ساختمان در اتباط هستند؛ خواهیم بود.

روشنفکر اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از کارخانجات به دلیل کاهش ارزش پول ملی قادر به بازپرداخت معوقات بانکی خود به سیستم بانکی نیستند در این رابطه قرار است با برگزاری جلسه دیگری با حضور نمایندگان بانک مرکزی و وزارت صنعت در کمیسیون صنایع مجلس تصمیمات مناسبی گرفته شود.

وی با اعلام اینکه کارخانجات به هیچ عنوان قادر به بازپرداخت بدهی های بانکی خود با نرخ های جدید نیستند، گفت: با وجود اینکه در شرایط تحریم قرار داریم اما تلاش خود برای حفظ بازارهای صادارتی محصولات خود انجام می‌دهیم اما باید در این رابطه مسئولین هم با تسهیل فضای کسب و کار شرایط را برای فعالیت تولیدکنندگان در کشور به وجود آورند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدگنندگان کاشی و سرامیک اضافه کرد: هم اکنون سخت گیری های زیادی برای فعالیت تولیدکنندگان وجود دارد که باید با حذف آن حمایت های لازم از تولیدکنندگان انجام شود.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه