برگزاری هیئت‌های دانش‌آموزی در مدارس و تجلیل از مداحان دانش‌آموز

برگزاری هیئت‌های دانش‌آموزی در مدارس و تجلیل از مداحان دانش‌آموز

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با تشریح ویژه برنامه‌های عزاداری و سخنرانی طی ماه محرم در سراسر کشور گفت:‌۵۰ درصد مدارس کشور میزبان هیئت‌های دانش‌آموزی هستند که دانش‌آموزان به مداحی در این هیئت‌ها می‌پردازند.

داوود روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با ویژه برنامه‌های ماه محرم در مدارس سراسر کشور اظهار داشت:‌ در ماه محرم برنامه‌های خاصی در سطح مدارس اجرا می‌شود که می‌توان به سینه زنی و مداحی در صبحگاه مدارس و برگزاری زیارت عاشورا هنگام برگزاری نماز جماعت اشاره کرد.

وی افزود: کانون‌‌های فرهنگی و تربیتی نیز ویژه برنامه‌هایی را در ماه محرم دارند که با حضور والدین و دانش‌آموزان برگزار می‌شود و می‌توان به مراسم مداحی و تعزیه خوانی اشاره کرد.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گفت:‌  فعالیت هیئت‌های دانش‌‌آموزی در ماه محرم وجه مشترک تشکل‌های دانش‌آموزی است که در این هیئت‌ها،‌دانش‌آموزان به مداحی می‌پردازند و  در پایان ماه محرم و صفر طی مراسمی از آنها تقدیر می‌شود.

روستایی بیان کرد: 50 درصد از مدارس کشور میزبان هیئت‌های دانش‌آموزی هستند و در سایر مدارس طی ماه محروم به ویژه دهه اول برنامه‌های مذهبی برگزار می‌شود. هر روز بعد از اتمام فعالیت مدرسه، هیئت‌های دانش‌آموزی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

**علامتی: حضور 400 روحانی در مدارس سراسر کشور

همچنین حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درخصوص ویژه برنامه‌های درنظر گرفته شده برای دانش‌آموزان در ایام محرم گفت:  هیئت‌های دانش آموزی انصار المهدی (عج) به صورت مدرسه‌ای و شهری، متناسب با شرایط بومی و منطقه ای به اجرای برنامه می پردازند.

وی اضافه کرد: عزاداری دانش آموزان در روزهای ششم و هشتم محرم به صورت کشوری و با حضور تشکل‌های دانش آموزی برگزار می‌شود. همچنین بیش از 400 روحانی به مدارس متوسطه دوم در سراسر کشور اعزام شده‌اند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: روحانیونی که دوره‌های مختلف تبلیغی را گذرانده اند در مدارس به تبیین فلسفه عاشورا در قالب سخنرانی پرداخته و به پرسش و پاسخ در موضوعات مختلف می پردازند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon