تغییر نظام در پاکستان ضروری است/اعتراض‌های ضد دولتی سبب افزایش آگاهی مردم

تغییر نظام در پاکستان ضروری است/اعتراض‌های ضد دولتی سبب افزایش آگاهی مردم

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل روابط بین مذاهب «موسسه منهاج القرآن» پاکستان با اشاره به اعتراض‌های ضد دولتی در این کشور گفت: تغییر نظام در پاکستان برای کسب حقوق اساسی مردم ضروری است و برخلاف ادعاهای حزب حاکم اعتراض‌ها به آگاهی عمومی در این کشور افزوده است.

«سهیل احمد رضا» عضو ارشد حزب تحریک عوامی پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم در مورد اعتراض‌های اخیر حزب تحریک عوامی اظهار داشت: اعتراض‌های ضد دولتی برای کشور و مردم پاکستان مشکل ساز نیست و اگاهی عمومی را در این کشور افزایش داده است.

وی افزود: تا زمانی که حزب تحریک عوامی به رهبر «طاهر القادری» به نتیجه نرسیده این اعتراض‌ها در سراسر پاکستان به نوعی ادامه خواهد داشت زیرا حاکمان پاکستان و برخی از عناصر خارجی مردم این کشور را از حقوق اساسی خود محروم کرده‌اند.

مدیرکل روابط بین مذاهب موسسه منهاج القرآن با اشاره به اعتراض‌ها ادعا کرد که این نخستین بار است که در تاریخ پاکستان آگاهی مردم در رابطه با حقوق‌شان افزایش یافته است.

احمد رضا تاکید کرد که حاکمان پاکستان در مخالفت با اعتراض‌های ضد دولتی شایعاتی را مبنی بر ایجاد مشکلات تحضن و تظاهرات برای مردم منتشر می‌کنند.

عضو ارشد حزب تحریک عوامی در مورد اعتراض‌های ضد دولتی این حزب گفت: حزب تحریک عوامی برای نجات مردم و برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف پاکستان تلاش کرد اما پلیس کارکنان این حزب را در «مادل تاون» شهر لاهور بی رحمانه به قتل رساند.

از سوی دیگر حاکمان ایالت «پنجاب» نیز اجازه ثبت شکایت در مورد حادثه مادل تاون را ندادند که نشاندهنده نمونه‌ای از ستم علیه مردم این کشور است بنابراین حزب تحریک عوامی تلاش‌های خود را علیه خشونت ریاستی حزب حاکم ادامه خواهد داد و سرانجام انتقام خون شهدا را خواهد گرفت.
وی در مورد آینده اعتراض‌های ضد دولتی حزب تحریک عوامی اظهار داشت: حزب تحریک عوامی نخستین تظاهرات را در «فیصل آباد» و دومین را نیز در شهر «لاهور» با حضور هزاران نفر برگزار کرد که چالش بزرگی برای دولت کنونی پاکستان محسوب می‌شود.

همچنین سومین تظاهرات حامیان این حزب در شهر «ایبت آباد» از شهرهای بزرگ ایالت «خیبرپختونخواه» برگزار شد و پس از عاشورای حسینی(ع) نیز این اعتراض‌ها در شهرهای مختلف پاکستان گسترش خواهد یافت.

مدیرکل بین مذاهب موسسه منهاج القرآن در مورد دیگر اهداف این اعتراض‌ها گفت: حزب تحریک عوامی تصمیم گرفته که در بین مردم پاکستان هماهنگی و وحدت مذهبی را طوری افزایش دهد که تمام تلاش‌ها برای فرقه گرایی را خنثی کند و بویژه اتحاد بین شیعه و سنی را ارتقا دهد.
بنابراین این حزب بدنبال آگاه سازی مردم از طریق چنین تفکری است.

احمد رضا تاکید کرد: حزب تحریک عوامی خواستار انقلاب عمومی در پاکستان است و تا مردم این کشور از حقوق اساسی خود محروم نشوند اما این حزب بر اساس قانون اساسی این کشور تلاش خواهد کرد.

وی در پاسخ به این که در صورت براندازی «نوازشریف» احزاب تحریک عوامی و تحریک انصاف با یکدیگر کنار خواهد آمد نیز گفت: در بین حزب تحریک عوامی و تحریک انصاف هماهنگی وجود دارد و هر 2 حزب بدنبال ایجاد دموکراسی واقعی در پاکستان هستند و بدنبال پاسخگویی دولت در مقابل مردم هستند.

عضو ارشد حزب تحریک عوامی در ادامه بر ایجاد انقلاب در پاکستان تاکید کرد و اظهار داشت که تغییر نظام در پاکستان لازم و ضروری است و آگاهی مردم از حقوقشان افزایش یافته بنابراین بدون دخالت قدرت خارجی برای پاکستانی بهتر امیدواریم که این انقلاب بوقوع بپیوند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان