پیشنهاد وصفی به کتابخانه ملی برای شناسایی و تحلیل آثار ضد ایرانی در جهان

پیشنهاد وصفی به کتابخانه ملی برای شناسایی و تحلیل آثار ضد ایرانی در جهان

خبرگزاری تسنیم: دبیر پیشین جایزه جهانی کتاب سال پیشنهاد کرد،‌ کتابخانه ملی یا کتابخانه‌های دیگر اقدام به راه‌اندازی کتابخانه پژوهشی برای شناسایی و تحلیل آثار ضد ایرانی در جهان کنند تا توسط نتایج این تحلیل‌ها بتوان تصویر واقعی ایران را ترسیم کرد

محمدرضا وصفی مدیرکل پیشین اداره مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ گفت:‌ طرحی سال گذشته مطرح شد‌، مبنی بر اینکه خوب است، کتابخانه تخصصی از آثاری که له و علیه ایران منتشر می‌شود،‌ داشته باشیم تا آثار در ابعاد مختلف جغرافیای سیاسی، تاریخی، مردم‌شناسی، مذهبی و... بررسی شوند.

وی ادامه داد:‌ برای اجرایی شدن این طرح نیازمند یک کار تخصصی ویژه هستیم،‌ با توجه به اینکه اجرای این طرح تعریف رسمی ندارد، در فضای وزارت ارشاد نمی‌توان چنین کتابخانه‌ای را ایجاد کرد،‌ بلکه باید نهادهای خصوصی متکفل آن باشند.

وصفی گفت:‌ برای نمونه در زیر مجموعه کتابخانه ملی و یا کتابخانه‌های تخصصی می‌توان این طرح را اجرایی کرد،‌ در قم اکنون کتابخانه تخصصی وجود دارد که بر روی آثاری که علیه اسلام و علیه مکتب اهل بیت‌ در جهان منتشر شده‌اند‌، پژوهش می‌کنند تا در رد و ابطال آن‌ها آثار درخوری منتشر کنند. اما ما مشابه این کتابخانه را در حوزه ایران‌شناسی نداریم.

وصفی گفت:‌ این اقدام می‌تواند ما را در ارائه تصویری صحیح از ایران اسلامی به دنیا یاری رساند‌، چرا که دشمنان اسلام و ایران تصویری نادرست از ایران به جهان نشان می‌دهند و مردم دنیا بر اساس آن تصویر درباره ما تصمیم می‌گیرند‌، ایجاد کتابخانه پژوهشی در این راستا بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران