جزییات برنامه‌های روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

جزییات برنامه‌های روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان از برگزاری مراسم این روز هم‌زمان با روز عاشورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،  اصغر آبخضر رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان، امروز در نشست خبری درباره برنامه‌های مراسم 13 آبان امسال اظهار داشت: 13 آبان امسال با واقعه عاشورا همزمان شده است که این تقارن واقعه مبارکی است و حضرت امام(ره) نیز در خرداد 42 از این تقارن استفاده کردند.

وی ادامه داد: 13 آبان از مهمترین روزها در تقویم ملت بزرگ ایران است و ویژگی 13 آبان تقابل با استکبار به‌سرکردگی آمریکا و حق‌طلبی ملت ایران و انقلاب کبیر اسلامی است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان افزود: در 13 آبان سه رخداد در سال‌های متفاوت به وقوع پیوسته است که با یک خصوصیت مشترک کلیدی شناسایی می‌شود و آن تقابل با استکبار به‌سرکردگی آمریکای جهان‌خوار با عزت و آزادگی و حق‌طلبی ملت بزرگ ایران و انقلاب کبیر اسلامی ایران است که این ویژگی روز 13 آبان را در جایگاهی خاص قرار داده و با مصوبه نمایندگان ملت به‌عنوان یک روز رسمی، یعنی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تعیین شده است.

آبخضر با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرتوی از نهضت حسینی(ع) و قیام عاشورا است، گفت: ملت انقلابی ایران با آموزه‌های مکتبی خویش در همان کوران انقلاب بر حسینی بودن نهضت خویش تأکید مداوم داشتند و می‌توان گفت ملت ایران با اعتقادات ناب حسینی و هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب و جانشین شایسته‌اش در تمامی تحرکات سیاسی و فرهنگی خود به‌نحوی تحت تأثیر پیام عاشورا بوده و هستند.

وی اظهار داشت: یوم‌الله 13 آبان هرسال یادآور سه حادثه مهم و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است؛ تبعید امام خمینی(ره) در 13 آبان سال 43 به دست ایادی رژیم پهلوی، کشتار دانش آموزان مقابل دانشگاه تهران در روز 13 آبان سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در 13 آبان سال 58 یادآور سه حادثه مهم و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان گفت: کارنامه سیاه کشور آمریکا و نظام استکباری آن در پیش از انقلاب و پس از آن بیانگر عمق دشمنی و کینه ورزی علیه ملت حسینی ایران است؛ نقش مهم و پررنگ آمریکا در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد، به شکست کشاندن نهضت ملی شدن صنعت نفت و تاراج منابع نفتی پس از کودتای 28 مرداد با تحمیل قرارداد کنسرسیوم، کمک‌های امنیتی آمریکا و نقش آنان در راه اندازی سازمان مخوف و نفرت انگیز ساواک، حمایت شدید آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اطاعت بی چون و چرای شاه مخلوع از عوامل آمریکا، دخالت در کشتار دانشجویان و دانش آموزان در جلوی سردر دانشگاه تهران در 13 آبان سال 57 از اقدامات آمریکا محسوب می‌شود.

آبخضر ادامه داد: حمایت از گروه‌های به‌اصطلاح میانه‌رو (نهضت آزادی و جبهه ملی)، طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروه‌های تجزیه طلب و ایجاد آشوب‌های قومیت‌ها بین مرزنشینان، اعمال فشار اقتصادی و دستور قطع خرید نفت از ایران، حمله نظامی به طبس و بمباران پایگاه‌های هوایی ایران در اردیبهشت سال 59 و طراحی کودتای نوژه از اقدامات نفرت انگیز آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی گفت: کینه و دشمنی آمریکا نسبت به ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس ادامه داشت و به اوج خود رسید، تشویق و تحریک عراق به آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در شهریور 59، حمایت سیاسی، حقوقی و تبلیغاتی از بنی‌صدر در خرداد 60، به‌کارگیری خط‌مشی براندازی و مهار علیه ایران، ارائه کمک‌های وسیع مالی، تسهیلاتی و اطلاعاتی در جنگ تحمیلی، مجهز ساختن عراق به سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در تیرماه 67 از دیگر اقدامات کینه ورزانه آمریکا در دوران دفاع مقدس علیه ملت ایران محسوب می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران همین امروز هم ادامه داشته و با ایجاد تحریم‌های ظالمانه و طراحی برای فروپاشی و براندازی نظام جمهوری اسلامی در جریان فتنه 88، سرمایه گذاری برای ایجاد جنگ نرم و تربیت مجریان طرح فروپاشی از درون، نفوذ در مراکز دانشگاهی، دانشجویان و اساتید از طریق شبکه جهانی روشنفکران وابسته و تلاش برای دامن زدن به اختلاف‌ها و تبدیل اختلافات دیدگاهی به تخاصمات فرسایشی ادامه دارد.

آبخضر افزود: همچنین برنامه ریزی برای حذف اسلامیت از جمهوریت و جداکردن دین از سیاست، ممانعت از اجرای قرارداد احداث نیروگاه اتمی بوشهر میان ایران و آلمان، اعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران در سال 72، اجرای پروژه ایران هراسی و تحریک کشورهای منطقه علیه ایران، ایجاد ممانعت در مسیر قرارداد تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه، تصویب بودجه در کنگره آمریکا برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی، اتهام محور شرارت به ایران، تلاش فزاینده برای محروم کردن ایران از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای، ایراد اتهام تروریسم به‌بهانه‌های مختلف ضد ایران و تلاش گسترده برای جلوگیری از دستیابی دانشمندان ایرانی به علوم پیشرفته از اقدامات دیگر آمریکا علیه ایران محسوب می‌شود.

وی درباره اقدامات آمریکا در برهه زمانی 13 آبان سال 58 گفت: تماس سفارت‌خانه آمریکا با سرکردگان گروه‌های ضدانقلاب، ارتباط حمایتی با شبکه‌های کودتا و براندازی در داخل کشور، تأمین مالی گروهک تروریستی در غرب و جنوب ایران و ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در مناطق مرزی از اقدامات آمریکا در برهه زمانی 13 آبان سال 58 محسوب می‌شود که همگی در مرکز فرماندهی لانه جاسوسی آمریکا انجام می‌شد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان ادامه داد: آنچه مسلم است نقشه سیاسی جهان در حال حاضر نمایشگر تقابل دو جبهه سیاسی بزرگ سلطه گران و سلطه پذیران در جهان است که آمریکا در رأس سلطه گران و ایران اسلامی پرچمدار بیداری اسلامی و سلطه ستیزی است.

آبخضر گفت: در سال جاری در این روز بزرگ عزای حسینی کنار افزایش شکوه عزاداری و تلاش حداکثری برای تقویت شور حسینی بر این آموزه بلند عاشورایی یعنی استکبارستیزی و ذلت ناپذیری تأکید خواهد شد، چرا که از مهمترین فلسفه‌های عزاداری بازخوانی آرمان حسینی و اهتمام در یاری حسین(ع) عصر خویش است.

وی در خصوص مراسم یوم‌الله 13 آبان امسال اظهار داشت: ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان در تهران و تمامی استان‌ها فعال شده و با تأکید ویژه به عاشورای حسینی، گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان را با ابراز انزجار از جنایت‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی علیه اسلام، نظام اسلامی ایران و همه کشورهای اسلامی و معرفی ماهیت جنگ‌افروز، فقرگستر و فسادانگیز آمریکا به‌عنوان کارگردان اصلی ظلم و تجاوز و زیاده خواهی و جنایت در عالم و به‌عنوان حامی اصلی جنایت کاران صهیونیست و گروهک‌های تروریستی و تکفیری، بر استکبار ستیزی به‌عنوان راهبرد عزت و اقتدار تأکید می‌کند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان درباره شعار محوری 13 آبان امسال ادامه داد: شعار محوری 13 آبان امسال مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس یعنی همان لعن بر یزید و یزیدیان است که حسینیان بصیر در این روز مرگ شیطان و دستگاه یزیدی را آرزو می‌کنند.

آبخضر ضمن دعوت از ملت بزرگ ایران برای حضور در مراسم 13 آبان گفت: از ملت بزرگ و امت حسینی ایران دعوت می‌کنیم که در روز 13 آبان امسال در سراسر کشور با حضور پرشورتر از همیشه و خروش حسینی بر یزید و دستگاه یزیدیان یعنی آمریکا، همراهان، پیروان و نوکران این شیطان بزرگ، خون عاشورا را در رگهای حیات حق‌طلبی جهانی جاری سازند.

وی در خصوص اهداف مراسم 13 آبان امسال افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره وقایع این روز مهم و عاشورای حسینی، بازخوانی آرمان حسینی و اهتمام در یاری حسین(ع) در عصر خویش، ایجاد شناخت بین مردم به‌ویژه جوانان ایران و جهان نسبت به سیاست‌ها و خیانت‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس و در کل جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی از اهداف مراسم 13 آبان امسال محسوب می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان گفت: مراسم 13 آبان تهران امسال در روز سه‌شنبه از ساعت 9:30 صبح الی 12 ظهر مقابل در اصلی لانه جاسوسی سابق آمریکا واقع در خیابان طالقانی با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار خواهد شد و مراسم 13 آبان تهران امسال به‌برکت عاشورا رنگ و بوی دیگری دارد، چرا که حضور 45 شهید سرافراز و گمنام تازه تفحص شده، زینت‌بخش این مراسم خواهد بود.

آبخضر افزود: در این مراسم که با تلاوت قرآن کریم و نوحه سرایی و عزاداری توسط مداحان اهل‌بیت از جمله حاج سعید حدادیان، حاج حسین سازور، حاج مرتضی طاهری، حاج سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، حاج عبدالرضا هلالی، حاج امین مقدم و حاج مصطفی خرسندی آغاز خواهد شد، قطعنامه سراسری به‌عنوان آخرین موضع ملت ایران در پایان مراسم قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه سخنران مراسم یوم‌الله 13 آبان امسال تهران حجت الاسلام پناهیان خواهد بود، گفت: پس از اتمام مراسم، نماز باشکوه ظهر عاشورا به‌امامت حجت الاسلام قرائتی اقامه خواهد شد و پس از آن 45 شهید تازه تفحص شده با حضور گسترده مردم تشییع خواهند شد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان درباره تعداد خبرنگاران حاضر در مراسم یوم‌الله 13 آبان امسال اظهار داشت: امسال حدود 100 خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 500 عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی مراسم تهران و در مجموع در سراسر کشور بیش از دو هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار این مراسم را پوشش خبری می‌دهند.

آبخضر ادامه داد: همچنین علاوه بر پوشش تصویری شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی صدا و سیما، شبکه‌های خارجی از جمله شبکه سی‌سی‌تی‌وی چین، شبکه تلویزیون ان‌اچ‌کی، روزنامه یومیوری ژاپن، تلویزیون فونیکس و شینهوای چین، ای‌آربی آلمان، تی‌آرتی ترکیه، شبکه زد‌ای‌اف آلمان، فلسطین الیوم، المیادین لبنان، الجزیره قطر، آسوشیتدپرس آمریکا، تلویزیون الجزیره، تلویزیون الاخباریه و الدنیا سوریه، تلویزیون دوبی، خبرگزاری دی‌پی‌ای آلمان، خبرگزاری ای‌اف‌ای اسپانیا و روزنامه نیویورک تایمز آمریکا مراسم 13 آبان را پوشش خبری می‌دهند.

وی درباره برنامه‌های 13 آبان امسال اظهار داشت: امسال تمامی محل‌های برپایی مراسم 13 آبان در تکریم عزای سیدالشهدا و روز عاشورا سیاهپوش خواهد بود و مسابقه آدمک سازی برای معرفی نمادین لشگر یزید و تطبیق آن با سردمداران استکبار جهانی برپا خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان ادامه داد: محور اصلی تمام برنامه‌ها در استان‌ها، اعلام انزجار علیه مستکبرین و برپایی عزای حسینی در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواهد بود و زنگ مبارزه با استکبار جهانی همراه با برپایی خیمه‌های حسینی به‌صورت همزمان در مدارس سراسر کشور نواخته خواهد شد. همچنین جشنواره بسیج دانش آموزی با عنوان «احلی من العسل» به‌صورت سراسری در روز 11 آبان برگزار خواهد شد.

آبخضر در پایان گفت: امیدوار هستیم روز 13 آبان امسال با تکریم عاشورای حسینی و به‌برکت 45 شهید تازه تفحص شده حاضر در مراسم، روز باشکوه دیگری در تقویم پرافتخار انقلاب اسلامی ثبت شود و لازم می‌دانم از همه دستگاه‌ها و نهادهایی که در برگزاری این مراسم باشکوه کمک کردند، از جمله نیروهای بسیج، سپاه، شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی و تمامی خدمت‌گزاران تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon