شهرداران صدای شهروندان هستند


شهرداران صدای شهروندان هستند

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل سازمان ملل گفت: شهرداران صدای شهروندان خود هستند و نقشی متمرکز در ساخت شهرهایی با طراحی مناسب به عنوان موتورهای رونق، نوآوری و دربرگیرندگی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در اجلاس روز جهانی شهرها که از صبح امروز در بوستان گفت‌و‌گو تهران در حال برگزاری است، پیام دبیرکل سازمان ملل متحد قرائت شد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد همزمان با 31 اکتبر و به مناسبت روز جهانی شهرها در پیامی گفت: روز جهانی شهرها یکی از میراث‌های نمایشگاه شانگهای 2010 است که در آن جامعه بین المللی بهترین ممارست‌ها و مفاهیم شهری از سراسر جهان را مورد کاوش قرار داد.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به شعار روز جهانی شهرها یعنی «پیشبرد تحولات شهری» افزود: انتخاب این شعار توان پیشگامی شهرها را مشخص می‌کند. در جهانی که بیش از نیمی از جمعیت آن در مناطق شهری زندگی می‌کنند، آینده بشر عمدتا آینده‌ای شهری است. ما باید حق شهرنشینی را یاد بگیریم که به معنای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای،‌ افزایش تاب آوری، حصول اطمینان از خدمات پایه‌ای مانند آب و سیستم بهداشتی دفع فاضلاب و طراحی خیابان‌های امن برای عموم و فضاهایی برای عموم افراد است.

به گفته بان کی مون، شهرهای قابل زندگی نه تنها برای ساکنان آن بسیار مهم هستند بلکه برای ارائه راه حل در مورد برخی از جنبه‌های کلیدی توسعه پایدار حائز اهمیت‌اند. همچنین امروز زمان آن است تا مشارکت و همکاری شهرداران و سایر رهبران شهری مورد شناسایی قرار گیرد. دگرگونی شهری نیازمند اراده سیاسی و ظرفیت برای هماهنگی بسیاری از بازیگران و ذی نفعان است. شهرداران صدای شهروندان خود هستند و از نقشی متمرکز در ساخت شهرهایی با طراحی مناسب به عنوان موتورهای رونق، نوآوری و دربرگیرندگی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon