ابهت «سردار سلیمانی» استکبار جهانی را به هراس واداشته است


ابهت «سردار سلیمانی» استکبار جهانی را به هراس واداشته است

خبرگزاری تسنیم: استاد حوزه علمیه قم گفت: مسئولان سازمان سیا آرزو دارند «سردار سلیمانی» را یک‌بار از نزدیک ببیند، زیرا ابهت وی که ریشه در خون شهدا دارد، غرب و جهان استکبار را ترسانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام عباس تاری وردی صبح امروز در همایش شیرخوارگان حسینی ویژه طلاب خارجی که در مجتمع امین جامعة‌المصطفی برگزار شد، با اشاره به محتوای آیه آخر سوره آل‌عمران، اظهار کرد: 14 نوع تفسیر در ارتباط با آیه آخر سوره آل‌عمران وجود دارد و در حرم نیز 5 جلسه درباره این آیه برگزار کردم تا مردم با محتوای این آیه آشنا شوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تالیف علامه طباطبایی درباره آیه آخر سوره آل‌عمران، افزود: در تفسیر المیزان علامه طباطبایی تاکید می‌کند که را بطون یعنی با ائمه(ع) رابطه برقرار کردن و به این مسئله به شکل ویژه پرداخته است.

وی با اشاره به خاطره سفر یکی از علما به نجف، تصریح کرد: ملا آقاجان زنجانی زمانی که در نجف تحصیل می‌کرد، دریکی از سفرهایی که به نجف داشت چوبانی را دید که از او پرسید کجا می‌روی و او گفت به کربلا می‌روم.

حجت‌الاسلام تاری وردی با اشاره به روحیه مرد چوپان، عنوان کرد: مرد چوپان از ملا آقاجان زنجانی پرسید که تاکنون چند بار امام حسین(ع) جواب سلامت را داده‌اند من هر بار سلام کرده‌ام، امام حسین(ع) جواب سلام من را داده‌اند و این نشان‌دهنده این مسئله است که ما باید به ائمه اشراف کامل داشته باشیم.

کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت رابطه برقراری رابطه با ائمه اطهار(ع)، بیان کرد: مشکلی که سبب می‌شود بدون معرفت بمانیم و نتوانیم با ائمه(ع) رابطه برقرار کنیم ریشه در عدم شناخت ما از ائمه دارد.

وی با اشاره به اهمیت معرفت داشتن به ائمه(ع)، گفت: معرفت را امام زمان(عج) و ائمه(ع) باید به ما عنایت کنند تا به‌واسطه آن گره‌های زندگی ما باز شود و به درک کامل از ائمه(ع) برسیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره اهمیت شناخت‌یاران ائمه(ع)، تاکید کرد: مشکلی در حال حاضر وجود دارد این است که ما نتوانسته‌ایم یاران امام حسین(ع) و شهدای کربلا را بشناسیم و همین مسئله سبب شده است تا از هدف یاران امام حسین(ع) بی‌اطلاع بمانیم.

حجت‌الاسلام تاری وردی حجت‌الاسلام تاری وردی با اشاره به امتیازهای ویژه امام حسین(ع) ویارانش، تاکید کرد: خداوند سه امتیاز به امام حسین(ع) داده است که به انبیا(ع) هم این سه امتیاز را نداده است.

وی با اشاره به محتوای منابع شیعی، اظهار کرد: در کتاب کامل الزیارات نوشته‌ شده‌ام ایمن گفته است بعد از رحلت پیامبر(ص)، یک‌شب ایشان را در خواب دیدم که رسول اکرم(ص) فرمودند جبرئیل نازل شد و پیغام داد که حسین شهید می‌شود و در روز عاشورا ورود عزرائیل به کربلا حرام است و خدا آن‌ها امام حسین(ع) و شهدای کربلا را قبض روح می‌کند.

حجت‌الاسلام تاری وردی با اشاره به زمان قبض روح رسول اکرم(ص)، افزود: زمانی که موعد قبض روح رسول اکرم(ص) فرارسید عزرائیل برای قبض روح رسول اکرم(ص)  اجازه گرفت اما برای امام حسین(ع) و یارانش خداوند متعال آن‌ها را قبض روح کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نگاه ویژه خداوند به زائران اما حسین(ع)، تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند، اگر زائر امام حسین(ع) پس از زیارت آن حضرت چه در روز باشد و چه در شب بمیرد، خداوند او را قبض روح می‌کند و عزرائیل از زائر امام حسین(ع) قبض روح نمی‌کند.

وی با اشاره به محتوای منابع شیعی درباره امانم حسین(ع)، عنوان کرد: شیخ طوسی و شیخ صدوق در کتاب‌های خود نوشته‌اند، امام باقر(ع) از سجاد(ع) نقل کرد که ام سلمه یک صبح گریه می‌کرد و گفت، پیامبر(ص) را در خواب دیدم که عمامه ندارند، محاسن ایشان خاک‌آلود و چشم‌های ایشان اشک‌آلود بود و فرمودند دیشب برای حسین(ع) و یارانش به دست خودم قبر کندم.

حجت‌الاسلام تاری وردی با تاکید به حضور طلاب بیش از 50 کشور جهان در قم، گفت: شما باید افتخار کنید که سرباز امام زمان(عج) هستید و به خاطر داشته باشید روزی هم 50 کشور علیه ایران موضع گرفتند و با ایران جنگیدند اما خون شهدا حافظ انقلاب اسلامی شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه شهدا در تاریخ، تاکید کرد: شهدا حافظ اسلام هستند و خداوند اسلام را به‌واسطه خون شهدای کربلا حفظ کرد، بنابراین ما باید شهدای کربلا را به‌خوبی بشناسیم و آن‌ها را سرلوحه زندگی قرار دهیم، زیرا رسول اکرم(ص) خون شهدای کربلا را در شیشه‌ای جمع‌آوری کرد و آن را به خداوند داد.

وی با اشاره به نقش یهود در جنگ جهانی دوم، تاکید کرد: یهود جنگ را جهانی را به وجود آورد تا اسرائیل را تاسیس کند اما نتوانست در برابر ایران ایستادگی کند، در حال حاضر هم‌خون شهدا سبب شده است تا توطئه‌های دشمنان در هر زمینه شکست بخورد و نمونه بارز آن درباره تاسیس داعش می‌بینیم.

حجت‌الاسلام تاری وردی با اشاره آرزوی رئیس سازمان سیا، خاطرنشان کرد: آن‌ها آرزو دارند سردار سلیمانی را یک‌بار از نزدیک ببینند، زیرا ابهت سردار سلیمانی استکبار جهانی را به هراس واداشته است و این ناشی از قدرت خون شهدا است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon