زیرمیزی رشوه است/اجازه طبابت به متخلفان نمی‌دهم

زیرمیزی رشوه است/اجازه طبابت به متخلفان نمی‌دهم

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اعتقاد دارم دریافت‌های غیرمتعارف رشوه است، گفت: وزارت بهداشت جلوی اقلیت متخلفان پزشکی می‌ایستد و بنده به هیچ عنوان اجازه طبابت به آنان نمی‌دهم.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدحسن هاشمی در نشستی با مدیران بیمه‌های پایه و تکمیلی اظهار داشت: ما در حال حاضر وارد مرحله سوم طرح تحول سلامت می‌شویم بنابراین انتظار دولت و مجلس این است که با یک همدلی کامل این مرحله را با موفقیت اجرا کنیم تا در پایان امسال به تمام اهدافمان دست پیدا کنیم. 

وی با تشکر از بیمه‌های پایه و سازمان نظام پزشکی ادامه داد: جلسه امروز برای هماهنگی و همکاری بیش تر بین بیمه‌های پایه و تکمیلی برگزار شده است و درخواست ما و همچنین مردم این است که بیمه‌های تکمیلی کمک کنند تا موانعی که وجود دارد به حداقل برسد. آن چه که مطمئن هستم و امیدوارم که خدا کمک کند تا اخلاق به جامعه پزشکی با اجرای طرح تحول سلامت بازگردد زیرا هیچ چاره دیگری نداریم و باید هر هزینه‌ای می‌توانیم برای آن انجام دهیم هزینه مادی که چیزی نیست.

هاشمی تصریح کرد: اگر هر دولت دیگری نیز سرکار بیاید باید این کار را انجام دهد (طرح تحول سلامت) تا قانون در مراکز بهداشتی و درمانی حاکم شود. اگر این کار اتفاق نیفتد هیچ کسی نمی‌تواند سلامت ایرانیان را تضمین کند. شما هم کمک کنید تا جلوی بهانه‌ها را بگیریم و اقلیتی هم که همراه نیستند با قانون با آن‌ها برخورد می‌کنیم. به هر حال از نظر زمان، انرژی و اعتبار زیادی گذاشتیم باید اقداماتمان اثربخش باشد. بنابر این خواهش من این است که همکاران بیمه‌ای ما را همراهی کنند و خروجی این جلسه با وفاق و هماهنگی بیمه‌های پایه و تکمیلی برای صیانت از حوزه سلامت منجر شود. 

وی در پاسخ و توضیح صحبت‌های یکی از مدیران عامل بیمه تکمیلی اظهار داشت: شماها وظیفه دارید اطلاعاتی که ما می‌خواهیم در اختیارمان قرار دهید این دولت است که منابع را در اختیار بیمه‌های قرار می‌دهد بنابراین تا امروز هم اگر بیمه‌ها اطلاعاتی که ما می‌خواستیم در اختیار قرار ندادند تخلف کردند. انتظار بیش‌تری هم نداریم.

هاشمی در توضیحات صحبت‌های یکی از مدیران عامل بیمه‌های تکمیلی عنوان کرد: اگر از بنده ضمانت می‌خواهید باید عنوان کنم که بیمارستانهای خصوصی با ما تفاهم کردند تا طرح تحول سلامت موفق شود ولی شاید همچنان تخلفات رخ داد و افراد زیاده‌خواه وجود داشته باشند وزارت بهداشت جلوی آنان را می‌گیرد بنده نیز به هیچ عنوان اجازه طبابت به چنین افرادی را نمی‌دهم باید همه به اخلاق برگردند و با هیچ کس رودربایستی ندارم کما اینکه بسیاری از آنان همکاران و دوستان من هستند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر تعرفه‌ها را به واقعیت نزدیک کردیم در این راستا کم هزینه نکردیم از همین حوزه خودمان 1200 تا 1300 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم. اگر تا امروز به نفع یک طرف پیش می‌رفت دیگرباید از 15 آبان روند اصلاح شود. سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی و پزشکی نیز همکاری می‌کنند.

هاشمی عنوان کرد: من شخصا دریافت‌های غیرمتعارف را رشوه می‌دانم. بنابراین قوه قضائیه و تعزیرات نیز همیشه با مصوبه دولت همراهی خواهند کرد، دریافت‌های غیرمتعارف رشوه است. بنده به آن چیزی که عهده کردم وفا خواهم کرد. بنابراین گوش ما نیز بسته نیست.

وی در ادامه با پیشنهادی برای تشکیل یک کمیته مشترک بین گروه‌های پایه و بیمه‌های تکمیلی و وزارت بهداشت، بیان داشت: همه می‌دانیم وضعیت کنونی بیمه خوب نیست بیمه‌های تکمیلی نیز باید تعهداتی که دارند پایبند باشند و نباید از پول یارانه سلامت استفاده کنند. از آن طرف نیز بیمه‌های تکمیلی باید قراردادهای خود را با موسسات مختلف لغو کنند که این مسئله می‌تواند عاملی بازدارنده در بخش خصوصی به حساب آید.

وزیر بهداشت در توضیح بیش‌تر خاطرنشان کرد: اگر مؤسسه‌ای وجه غیرمتعارفی از بیماران دریافت کرد باید بیمه‌ها به آنان لغو قراداد کنند البته شاید تعداد این متخلفان اندک باشد ولی عادت دارند و فکر می‌کنند تصمیمات جدید نیز با لابی‌گری و عدم شفافیت مانند روال گذشته باشد ولی بدانند که این بار با قبلی متفاوت است. شما بیمه‌ها نیز کمک کنید، دولت مصمم است و جامعه همراهی می‌کنند، بنده هم پیشگیری می‌کنم، تعداد بیمه‌های تکمیلی اضافه شود و حق بیمه آن‌ها بیش‌تر فقط در چند ماهه جاری با ما همراه باشید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon