احتمال اعلام بی‌گناهی پلیس قاتل سیاهپوست آمریکایی افزایش یافت

احتمال اعلام بی‌گناهی پلیس قاتل سیاهپوست آمریکایی افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: برخی از کاشناسان و مقامات بخش قضایی در آمریکا معتقدند که در خصوص پرونده قتل نوجوان سیاهپوست در شهر فرگوسن مامور پلیس متهم در نهایت بی‌گناه معرفی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن پست، مقامات دولتی در آمریکا به طور ضمنی اعلام کرده‌اند که وزارت دادگستری این کشور در تحقیقات خود درباره پرونده حادثه فرگوسن به این نتیجه رسیده که  مدارک کافی مبنی بر نقض حقوق مدنی از سوی مامور پلیس به دست نیامده است. دارن ویلسون پلیس سفیدپوستی است که به اتهام قتل نوجوانی سیاهپوست در شهر فرگوسن محاکمه شده است.

زمانی که تنش‌های نژادی در فرگوسن تشدید شد اریک هولدر، دادستان کل آمریکا برای دیدار با مقامات و معترضان این شهر وارد سنت لوییس شد. وی اطمینان داد که دولت فدرال تحقیقات دراین باره را به صورت کامل انجام خواهد داد، تحقیقاتی که به نظر می‌رسد نتایج آن بیانگر بی‌گناهی مامور پلیس است.

فردی که نخواست نامش  فاش شود در ارتباط با این پرونده گفت:  شواهدی در این مرحله مبنی بر اتهامات حقوق مدنی وجود ندارد.

بسیاری از حامیان براون معتقدند که تقریبا به این نتیجه رسیده‌اند که  این افسر در نهایت محکوم نخواهد شد. مقامات فدرال قصد دارند اینگونه نشان دهند که  به صورت کامل درحال رسیدگی به این پرونده هستند.

از سوی دیگر بریان فالون، سخنگوی وزارت دادگستری اعلام کرد که این پرونده همچنان باز بوده و هرگونه نتیجه‌گیری درحال حاضر غیرمنطقی است.

اما دیگر مقامات حوزه حقوقی در مصاحبه با واشنگتن پست اعلام کردند که پیش‌بینی نتیجه این تحقیقات چندان دور از ذهن نیست و به نظر می‌رسد که مامور پلیس متهم درنهایت از سوی دادگاه بی‌گناه معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت