بزرگترین دشمن آمریکا در فضای مجازی کدام کشور است؟


بزرگترین دشمن آمریکا در فضای مجازی کدام کشور است؟

خبرگزاری تسنیم: کارشناسان شرکت آمریکایی امنیت کامپیوتری FireEye از ارتباط مقامات روسی با هکرهای درگیر در جاسوسی سایبری در سراسر جهان خبر دادند.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، از صدای روسیه، کارشناسان در گزارش FireEye منتشر در دره سیلیکون ادعا می کنند که هکرهای روسیه به مدت بیش از هفت سال از تکنیک های پیچیده برای هک شبکه های کامپیوتری استفاده می کردند.

به گفته کارشناسان، هکرها سیستم های گرجستان و سیستم های دولتی و سازمانهای نظامی کشورهای دیگر در خاور اروپا و کشورهای عضو ناتو و همچنین تعدادی از سازمان های امنیتی اروپا را هک کردند.

در این گزارش ارتباط مقامات روسی با هکرها و به عنوان مثال آدرس وب سرور ها یا نام افراد مسئول بر این حملات آشکار نشده است. بااینحال نام سازمان های روسیه مسئول بر این حملات نیز در این گزارش اعلام نشده است.

تحلیلگران سازمان های اطلاعاتی آمریکا مدت ها ادعا می کنند که روسیه باعث بزرگترین نگرانی آنها می شود. در گزارش محرمانه سال 2009 آژانس امنیت ملی آمریکا که در اختیار روزنامه 'نیویورک تایمز' قرار گرفت، روسیه بزرگترین دشمن ایالات متحده در فضای مجازی نامیده شد.

این در حالی است که اقدامات دیپلماتیک به منظور جلوگیری از تهدیدات سایبری از سوی چین انجام شد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon