قدرت فضایی آمریکا زیر سوال


قدرت فضایی آمریکا زیر سوال

خبرگزاری تسنیم: یک فضا پیمای مسافربری متعلق به شرکت «ویرجین گالکتیک ریچارد برانسونهنگام» در جریان یک پرواز آزمایشی برفراز صحرای موجاو در شمال شرق کالیفرنیا سقوط کرد و منهدم شد.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، این فضاپیما که با هدف انتقال مسافران به فضا طراحی و ساخته شده بود توسط شرکت خصوصی ویرجین ایرویز که به یک سرمایه دار انگلیسی تعلق دارد ساخته شده بود.

در این سانحه حداقل یکی از دو خلبان فضا پیما جان باخته است. این فضا پیما با هدف انتقال جهانگرد به فضا ساخته شده بود و مدت طولانی است که در حال گذراندن مراحل آزمایشی است.

این حادثه درست چند روز پس از انفجار یک موشک دیگر بدون سرنشین ناسا که قرار بود برای ایستگاه بین المللی فضایی بار ببرد به وقوع پیوست.

این موشک که از نوع «آنتریز» بود لحظاتی پس از پرتاب از سکویی در ایالت ویرجینیای آمریکا منفجر شد.

این موشک که به بلندی یک ساختمان 14 طبقه بود به شرکت خصوصی «اوربیتال ساینسز» تعلق داشت و چند ثانیه پس از ترک سکوی پرتاب در مرکز «والوپس فلایت» منفجر شد.

علت حادثه هنوز مشخص نیست و گفته می شود کسی در اثر آن آسیب ندیده است.

کارشناسان فضایی می گویند اگرچه علت این دو انفجار در درست بررسی است اما بی شک این دو حادثه در افکار عمومی جهان قدرت فضایی این کشور را زیر سوال برده است.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon