مشاور عالی فرمانده ناجا با آیت الله جوادی آملی در قم دیدار کرد


مشاور عالی فرمانده ناجا با آیت الله جوادی آملی در قم دیدار کرد

خبرگزاری تسنیم: سردار مرتضی بختیاری مشاور عالی فرمانده ناجا و سردار محرم مجرد رئیس بازرسی کل ناجا با حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مؤسسه وحیانی اسرأ با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی بختیاری مشاور عالی فرمانده ناجا، سردار محرم مجرد رئیس بازرسی کل ناجا و نیز سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم با حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مؤسسه وحیانی اسرأ با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

مفسر بزرگ قرآن کریم در این دیدار به سخنان خطیب مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در این مؤسسه اشاره کرد که می‌تواند سرفصل برنامه‌های ناجا باشد و اظهار کرد: یکی عرض تسلیت که اجر صالحون را از ذات حضرت حق می‌خواهند و دیگری بار مسئولیت یعنی خداوند توفیق بدهد ما قیام کنیم و خون بهای حضرت را بگیریم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خون بها پیوند و راستی می‌خواهد و ما خود را فرزندان امام حسین (ع) می‌دانیم، افزود: در حادثه کربلا پدر ما را شهیدکردند ما شناسنامه طبیعی، الهی و مذهبی داریم، وجود گرامی پیامبر (ص) فرمودند من و علی (ع) پدران امت هستیم.

استاد برجسته حوزه علمیه سپس با اشاره به آیات قرآن کریم بر حفظ چشم و گوش از گناه تاکید کرد و گفت: انسان مورد سوال است که چرا از چشمان خود محافظت نکرده است، قرآن فرمود همه شما مسئولیت دارید و به خاطر نعمت‌هایی که به شما داده شده سوال می‌شود.

وی با اشاره به اصول مشترک سالم سازی ادارات، جامعه و خانواده، گفت: سلامت در قبال بیماری است، انسان وقتی سالم است که بیماری را بشناسد و بفرموده قرآن چیزی که مرز است باید از آن مبرا باشد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به سوره مبارکه «احزاب»، قلب مریض را در نگاه به نامحرم دانست و اظهار کرد: بفرموده قرآن کریم، انسانی که به مال، جان و آبروی مردم نگاه طمع داشته باشد، مریض است.

وی سپس به آیاتی از سوره مبارکه «مائده» نیز اشاره کرد و افزود: پس از گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی در میان مردم هنوز عده‌ای فرصت طلب هستند که می‌گویند ممکن است نظام اسلامی شکست بخورد و به گذشته برگردیم، این عده نیز مریض هستند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هر بیماری داروی مخصوص به خود دارد، گفت: انسان می‌تواند مشکل را حل کند اگر صابر باشد، اما برخی مواقع باید صبار بود.

مفسر بزرگ قرآن با اشاره به تقبیح جرم و مجرم، تصریح کرد: در بعضی مواقع باید علامه بود برای درگیری با فرعون صبرکافی نیست اگر دیگران صابر باشند کارکنان نیروی انتظامی باید صبار باشند چون هر روز با مجرم سر و کار دارند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه احتمال بیراهه نرفتن انسان صبار زیاد است، اظهار کرد: ما یک دشمن درونی و یک دشمن بیرونی داریم، با دشمن بیرونی می‌شود کنار آمد اما دشمن درونی هیچ وقت ما را‌‌ رها نمی‌کند.

وی با تشریح چگونگی توبه در پی تقویت گناه در درون انسان، افزود: باید حواسمان جمع باشد دشمن درونی راه حلی ندارد ما را مریض کرده و اسیر شیطان می‌کند، یک سوارکار به کارش مسلط است و هر طوری که بخواهد سواری می‌گیرد شیطان به دنبال اسیر گرفتن و به دنبال دین و آبروی ماست.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اگر گلاب از گل جدا شود آن را در زباله‌دان می‌اندازند، تصریح کرد: انسان با آبرو زندگی می‌کند و گلاب مانند آبروی انسان است اگر شیطان در گرفتن دین موفق نشد در گرفتن آبروی انسان تلاش می‌کند و ما با چنین دشمنی روبرو هستیم و هرگز نباید غفلت کنیم.

وی گفت: اعضا و جوارح ما سربازان خدا هستند و باید آغاز هر کار را بسم الله الرحمن الرحیم شروع کرد، و این یک کلید است.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه درگیری با اشرار مرز‌ها پرونده شهادت در ناجا را باز نگه داشته است، تصریح کرد: خداوند درباره فرشتگان جهنم می‌فرماید این فرشتگان معصوم و امین هستند، پلیس نیز در مقابل مجرمان مثل‌‌ همان فرشتگان بوده و پاداششان چند برابر است.

وی با تاکید بر اینکه برای سالم بودن باید به خدا پناه برد، خاطرنشان کرد: نیرو‌های سازمان ناجا محبوب ملت هستند که روز به روز محبوب‌تر نیز می‌شوند، در زیارت امین الله می‌خوانیم که محبوب همه باشیم و این چیز بدی نیست.

در ابتدای این دیدار نیز سردار «بختیاری» مشاور عالی فرمانده ناجا در گزارشی با بیان اینکه نیروی انتظامی در چند سال گذشته در حوزه رشد و تعالی کارکنان، اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: حوزه ماموریتی پلیس در دو بخش خلاصه می‌شود بخشی در ارتباط با عموم مردم و بخشی دیگر عملیاتی و با مجرمان سروکار دارند.

مشاور عالی فرمانده ناجا سپس به همایش پلیس و ارتقا سلامت اداری در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: باید از دستاوردهای پژوهشی در کشور استفاده شود، در سال گذشته بیش از470 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شده و این همایش در روز چهارشنبه 21 آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon